بلومبرگ مدعی شد:

لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛ علت اخراج جان بولتون از کاخ سفید

کدخبر: ۳۰۲۶۱۳
اقتصادنیوز : منابع آمریکایی احتمال لغو و یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران از سوی دولت ترامپ را علت اخراج جان بولتون از کاخ سفید عنوان کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، برخی منابع نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند که علت اخراج جان بولتون از کاخ سفید مخالفت او با احتمال لغو و یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران بوده است.

در این ارتباط منابعی مدعی شده‌اند که در جریان نشستی در دفتر کار ترامپ، «استیون منوچین»، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا پیشنهاد تعلیق تحریم‌های ضد ایرانی را با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مذاکره با ایران مطرح کرده است و پس از این جلسه ترامپ تصمیم گرفت بولتون را از تیم خود خارج کند.

 همین منابع مدعی شده‌اند که کاخ سفید در تدارک برای دیدار با روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و به همین خاطر احتمال حضور ترامپ در میانه اجلاس روحانی و ماکرون در حاشیه اجلاس سازمان ملل وجود دارد.

با این حال کارشناسان اعلام کرده‌اند که موانع بسیاری جلو ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران وجود دارد و علاوه بر این تحریم‌ها علیه ایران همچنان به عنوان یک مانع بزرگ پابرجاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید