گام بزرگ در فوتبال ایران برداشته می‌شود؟

کدخبر: ۳۰۲۶۹۹
اقتصاد نیوز: روز 31 شهریور در ورزشگاه آزادی تیم های استقلال و پرسپولیس بازی رفت خودشان را در لیگ نوزدهم برگزار خواهند کرد. دربی هفته چهارم تا حد زیادی می تواند حساسیت های خیلی زیادی داشته باشد.
گام بزرگ در فوتبال ایران برداشته می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرآنلاین،این اولین تقابل رو در روی استراماچونی و کالدرون خواهد بود که می تواند جذابیت های بازی را تا حد زیادی بالاتر ببرد. با این حال در فاصله کمتر از دو هفته تا دربی حساس پیش رو هنوز یکی از بزرگ ترین علامت سوال های فوتبال ایران نحوه برگزاری شهرآورد است. اینکه سازمان لیگ اعلام کرده سرانجام دربی پیش رو به صورت 90-10 برگزار خواهد شد و تماشاگران استقلال که میزبان بازی هستند، از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند. این در حالی است که هنوز بلیط فروشی دربی شروع نشده و مشخص نیست که بلیط های بازی چطور به فروش برسند.

از آنجایی که فصل گذشته هم یکبار زمزمه برگزاری دربی به صورت 90-10 مطرح شد اما در نهایت طرح فدراسیون و سازمان لیگ عملی نشد، این بار هم خیلی ها فکر می کنند چنین طرحی عملی نخواهد شد. البته که روی دیگر این قضیه نشان می دهد اگر دربی برای اولین بار به صورت 90-10 برگزار شود، گام بزرگی در فوتبال ایران برداشته شده. چراکه چنین اتفاقی باعث می شود دربی برگشت هم بدون شک با این طرح برگزار شود. البته اگر برگزاری دربی به صورت 90-10 روی دست فوتبال ایران خسارت به جا نگذارد!

نکته قابل توجه این است که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم رضایت خودشان را برای برگزاری دربی به صورت 90-10 اعلام کردند و حتی به نظر می رسد اینطور که واکنش هواداران در فضای مجازی نشان می دهد آنها نیز مخالفتی با چنین طرحی ندارند. چراکه اگر همیشه دیدار دربی و شلوغی های مخصوص آن باعث می شد عده زیادی از هواداران دو تیم بزرگ ترین بازی فصل ایران را از دست دهند، با عملی شدن طرح 90-10 طرفداران هر کدام از تیم ها حداقل در یکی از دیدارهای تیم شان مقابل رقیب سنتی می توانند راحت تر نسبت به دربی های 50-50 در استادیوم حاضر شوند و از تماشای بازی لذت ببرند. البته که عده ای از هواداران و البته اهالی فوتبال هم یک نگرانی مهم دارند. نگرانی که اتفاقا بیراه نیست. مسئله ترکیب شدن هواداران استقلال و پرسپولیس که می تواند چالش برانگیز باشد. اینکه برای مثال در دربی رفت، درصد زیادی از هواداران پرسپولیس که نمی خواهند بازی تیم شان را از تلویزیون تماشا کنند، رفتن به استادیوم و نشستن بین طرفداران رقیب را انتخاب کنند و اینطور احتمال درگیری و تنش بیشتر شود. باید دید در آخر اگر طرح سازمان لیگ برای برگزاری دربی به صورت 90-10 عملی شد برای چنین اتفاقاتی هم پیش بینی خاصی صورت خواهد گرفت یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید