ماجرای پرواز شئ مرموز که مسابقه فوتبال را متوقف کرد!

کدخبر: ۳۰۲۸۲۲
اقتصاد نیوز:در اکتبر سال ۱۹۵۴ در ایتالیا اتفاق عجیب در هنگام مسابقه فوتبال همه را شوکه می‌کند و منجر به توقف بازی می‌شود.
ماجرای پرواز شئ مرموز که مسابقه فوتبال را متوقف کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خراسان،  ۲۷ اکتبر سال ۱۹۵۴ است. قرار است مسابقه فوتبالی بین دو تیم «فیرونتینا» و «پستویس» در ورزشگاه «آرتمیو فرانچی» فلورانس ایتالیا برگزار شود. جمعیت زیادی در ورزشگاه موج می‌زند.

همه غرق تماشای مسابقه‎ای هیجان‎انگیز شده‎اند که در نیمه دوم بازی، یک شیء تخم‌مرغی شکل با حرکتی بسیار آهسته و غرش‌کنان شبیه به سفینه فرازمینی‌ها در آسمان ظاهر می‌شود.

چشم تماشاچیان از زمین فوتبال به آسمان خیره می‎شود، سکوتی وهم‌آور ورزشگاه را در بر می‎گیرد و بازیکنان بازی را رها ‎می‎کنند. داور حواس‎جمع، سوت توقف بازی را می‎زند. «آدریکو ماگینینی»، یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان ایتالیایی و از شاهدان عینی این ماجرا، بعد از مدتی ماجرای شیء پرنده را تایید و تعریف کرد که او و بقیه افراد حاضر در ورزشگاه از این اتفاق حسابی شوکه شده‎بودند. کل ماجرا فقط دو دقیقه طول کشید البته فقط در آن ورزشگاه، چون تا چند روز پس از واقعه، مرتب اتفاقات شبیه به آن از مناطق مختلف فلورانس گزارش می‌شد. شیء تخم‎مرغی شکل به گفته شاهدان از ماده‎ای تشکیل شده‎بود که بعد از مدتی، محو می‎شد.

این ادعا متعلق به کسانی است که تا قبل از ناپدید شدن موفق شده‎بودند لمسش کنند. بعضی‎ها توضیحات بیشتری داده و گفته‎اند جنس شیء عجیب، نوعی پودر درخشان مثل پنبه بسیار نرم بوده که پس از تماس به سرعت از بین می‌رفته‎است. یک جوان موفق می‌شود مقداری از این ماده را برای آزمایش در آزمایشگاه یک دانشگاه محلی همراه خود بردارد. تجزیه و تحلیل این ماده، ترکیبات آن را نشان داد، اما مشخص نشد که دقیقا چه ماده‎ای است.

سال‌ها بعد برخی دانشمندان اعلام کردند که دلیل این اتفاقات می‌تواند به مهاجرت عنکبوت‌ها مربوط باشد. این متخصصان گفتند که یوفوی مدنظر، درواقع تارعنکبوت‌های بزرگ متصل به هم بوده‎‌است که در آسمان به شکل گوی درآمده‌اند و با تابش خورشید درخشیده‌اند. این واقعیت که ماه اکتبر (زمان دیده شدن یوفو) هنگام مهاجرت نوعی از عنکبوت‌های نیمکره شمالی است، ادعای دانشمندان را قابل تأمل می‎کند، اما این اظهارنظر فقط در حد حدس و گمان باقی مانده و هنوز تأیید نشده‎است. قصه این ورزشگاه، به دلیل تعداد زیاد شاهدان در تاریخ یوفولوژی توجه زیادی به خود جلب کرده‎است و تا این لحظه هنوز کسی به‎طور قطعی نمی‌داند که منشأ اصلی این پدیده و اتفاقات گزارش‎شده مشابه آن سال‌ها در سراسر اروپا چه بوده‎است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید