درخواست فوری اتحادیه اروپا از ایران

کدخبر: ۳۰۲۸۵۷
اقتصادنیوز:‌ اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای اروپایی از ایران خواستند تا فورا به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز جمعه، پاریس، برلین، لندن و بروکسل از ایران خواستند که به تعهدات خود تحت برجام بازگردد.

در اطلاعیه مشترک وزیران خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا نسبت به آخرین اظهارات و اقدامات ایران ابراز نگرانی کرده اند و از ایران خواسته اند تا فعالیت هایی را که مطابق با تعهدات در برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد محدود و متوقف  کند.

فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی عمیق خود درمورد اظهارات و اقدامات اخیر ایران بر خلاف تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک را طبق یک اطلاعیه مشترک بیان کردند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارش خود به تاریخ ۸ سپتامبر تأیید کرد که سانتریفیوژهای پیشرفته ای در نطنز نصب و یا در حال نصب شدن هستند. 

وزیران سه کشور و نماینده عالی اتحادیه اروپا تأکید کردند که، ما معتقدیم که وقایع اخیر لزوم بر تلاش های دیپلماتیک را برای از سرگیری گفتگوها تشدید می کند و ما کاملاً از گفتگوها پشتیبانی می کنیم؛ ما همچنان از برجام حمایت می کنیم و از ایران می خواهیم که فعالیتهای خود را که مطابق با تعهداتش تحت برجام نیست کنار بگذارد و از اقدامات بیشتر خودداری کند؛ ما از ایران می خواهیم تا با همه آژانس های بین المللی انرژی اتمی در مورد همه موضوعات مربوطه، از جمله توافق نامه جامع هسته ای همکاری کند.

 

درخواست اروپایی‌ها از ایران در حالی منتشر شده است که اتحادیه اروپا هنوز اقدام عملی در جهت تعهدات برجامی خود انجام نداده است. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید