سناتور آمریکایی خواستار جلوگیری از روند غنی سازی در ایران شد

کدخبر: ۳۰۳۰۰۹
اقتصادنیوز : به دنبال اقدام ایران در برداشتن گام سوم کاهش تعهدات هسته ای، سناتور لیندسی گراهام روز شنبه خواستار ممانعت از سرعت بخشیدن ایران در غنی سازی اورانیوم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،لیندسی گراهام که سابقه دشمنی و حمایت از تروریست ها علیه ایران را دارد در پیامی توییتری نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده در صورت برنامه ایران برای افزایش غنی سازی هسته ای، حمله به پالایشگاه های نفتی این کشور را بر روی میز قرار دهد.

توییت سناتور جمهوری خواه آمریکایی در حالی منتشر می شود که منابع خبری عربستان صبح امروز شنبه از وقوع آتش سوزری در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره حُریص" در شرق این کشور خبر دادند.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده  که توان تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.   ۷۰ درصد تولیدات آرامکو در پالایشگاه های بقیق تولید می شود.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای تلویزیونی هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و عملیات های بعدی یمنی ها روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

همچنسن روز ۲۶  مرداد سال جاری ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به حملات  ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع  در شرق  این کشور را هدف حمله قرار داده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید