نتایج نظرسنجی هیل و هریس نشان داد؛

کاهش محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان

کدخبر: ۳۰۳۱۱۸
اقتصادنیوز؛ نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا حاکی از کاهش دو درصدی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان رای‌دهنگان هم حزبی اوست.
کاهش محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نتیجه یک نظرسنجی تازه درباره میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نشان می‌دهد، «دونالد ترامپ» همچنان از حمایت ۸۳ درصدی این حزب برخوردار است. اگرچه این میزان حاکی از کاهش 2 درصدی محبوبیت وی در میان جمهوری‌خواهان است.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل»، نتیجه نظرسنجی تازه و مشترک این پایگاه و موسسه نظرسنجی «هریس ایکس» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در سراسر کشور به ۸۳ درصد کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی قبلی که  تاریخ آن به ۱۸ تا ۲۰ آگوست (۲۷ تا ۲۹ مرداد) برمی‌گردد،  میزان محبوبیت ترامپ بین هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواهش ۸۵ درصد بود.

اعلام نتیجه نظرسنجی در حالی صورت گرفته که تاکنون سه عضو جمهوری‌خواه به عنوان رقیب ترامپ، نامزدی خود را برای انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند.

پیشتر «مارک سنفورد» فرماندار پیشین کارولینای جنوبی، «بیل ولد» فرماندار اسبق ماساچوست و «جو والش» عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا حضور خود در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان را اعلام کرده‌اند.

طبق نظرسنجی تازه که در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور در سراسر آمریکا گرفته شده است، میزان محبوبیت کلی ترامپ بین جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و احزاب مستقل، ۴۷ درصد است و ۵۳ درصد به او نظر منفی دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید