واکنش سخنگوی وزارت خارجه به آزادی مازیار ابراهیمی/ دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو از بیخ بی‌اساس است

کدخبر: ۳۰۳۲۲۸
اقتصادنیوز: سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص اتهام دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو گفت: ما این فرافکنی‌ها را رد می‌کنیم. از حقوق مردم یمن دفاع می‌کنیم اما اتهام اقدام نظامی همان فریب و دروغ حداکثری است. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و کشورهای دیگر برای دوشیدن آنها این حرف‌ها را میزنند. این اتهام از بیخ بی‌اساس است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سیدعباس موسوی در نشست خبری امروز خود ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: در یکی دو روز آینده روز شعر و ادب پارسی را پیش رو داریم که یاد استاد شهریار را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در چهارچوب دیپلماسی فعال ایران در هفته‌های اخیر تحرکات دیپلماتیک زیادی چه در سطح وزیر خارجه و رئیس‌جمهور را شاهد بودیم. امروز هم آقای روحانی در ترکیه هستند و امیدواریم مذاکرات پیش رو نتایج خوبی برای مردم سوریه داشته باشد.

موسوی ادامه داد: سفر دکتر ظریف به کشورهای مختلفی را نیز شاهد بودید که به زودی نیز مهیای سفر به نیویورک می شوند. در نیویورک هم دیدارها با مقام‌های کشورهای دوست برقرار است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص اتهام دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو گفت: ٥ سال یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها مرتکب جنایات جنگی زیادی شدند و طبیعی است نیروهای یمنی واکنش نشان دهند. ما این فرافکنی‌ها را رد می‌کنیم. از حقوق مردم یمن دفاع می‌کنیم اما اتهام اقدام نظامی همان فریب و دروغ حداکثری است. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و کشورهای دیگر برای دوشیدن آنها این حرف‌ها را میزنند. این اتهام از بیخ بی‌اساس است.

وی در خصوص گزارش بی بی سی در رابطه با مازیار ابراهیمی گفت: اجازه بدهید وارد مسائل امنیتی نشوم. تنها می‌دانم ایران متهمانی را دستگیر کرده و براساس شواهد بازجویی شدند و بعد عده‌ای در چهارچوب پویا بودن نظام، آزاد و حق و حقوق آنها جبران شد. معاندان در این خصوص اقداماتی انجام دادند اما این نشان پویایی نظام است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید