پوتین با خواندن آیه‌ای از قرآن به کمک عربستان شتافت!

کدخبر: ۳۰۳۴۰۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری روسیه در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با سران ایران و ترکیه با استناد به آیه ای از قرآن کریم، پیشنهاد روس ها برای کمک به عربستان را ارایه داد.
پوتین با خواندن آیه‌ای از قرآن به کمک عربستان شتافت!

به گزارش اقتصادنیوز ولادیمیر پوتین دوشنبه شب اظهار داشت: از آنجا که در ترکیه کشوری با اکثریت مسلمان حضور دارم نمی توانم به آیه ای از قرآن کریم اشاره نکنم که در آن گفته شده است، رحمت خداوند را به یاد بیاورید، شما زمانی دشمن یکدیگر بودید.

وی ادامه داد: خداوند قلوب شما را سازش داد و شما را برادر یکدیگر کرد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه فکر می کنم با توجه به این(آیه) باید اقدام کرد، افزود: در رابطه با کمک گفته شده که شما با رحمت برادر شدید، تاکید شده است که آنچه در بین انسانها تفرقه می اندازد و منجر به مناقشه می شود باید در درجه دوم اهمیت قرار گیرد؛ منظورم نزدیکی معنوی بین انسانهاست.

پوتین گفت: در رابطه با عربستان سعودی باید گفت که در قرآن بر غیرقابل قبول بودن خشونت به غیر از دفاع از خاندان تاکید شده است، از آنجا که عربستان می خواهد از خاندان و کشور خود دفاع کند ما آماده ایم به این کشور کمک لازم را ارایه دهیم کافی است که رهبران سیاسی عربستان هم تصمیمی عاقلانه بگیرند.
رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: همان طور که ایرانی ها اقدام کردند و از روسیه اس۳۰۰ خریدند و اردوغان هم اس۴۰۰ یا تریوموف خریداری کرد چرا که آنها (سامانه پدافند موشکی روسیه) به صورت مطمئن از عربستان دفاع خواهد کرد.

منابع خبری عربستان صبح روز شنبه از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره حُریص" در شرق این کشور خبر دادند. میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است. ۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود.
"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حملات در بیانیه‌ای هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات‌ بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از این حملات با نادیده گرفتن چهارسال بمباران مردم بی‌گناه یمن که با سلاح‌های ساخت آمریکا و با فرمانبری سعودی‌ها انجام شد، ایران را به حملات پالایشگاه‌های نفتی آرامکو متهم کرد.

روسیه نیز به کشورهای منطقه و بازیگران خارجی هشدار داده است که از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری کنند.

گفتنی است، پنجمین دور مذاکرات سران آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) روز دوشنبه در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد و سران سه کشور علاوه بر نشست سه جانبه دیدارهای دوجانبه نیز با هم داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید