چای، راهی برای فرار از زوال عقل

کدخبر: ۳۰۳۵۳۵
​اقتصاد نیوز:تحقیقات جدید، اولین شواهد از تاثیر مثبت نوشیدن چای در ساختار مغز را ارائه و نشان می دهند کسانی که چای می نوشند، احتمالا در برابر انزوای عقل و کاهش سلول های مغزی محافظت خواهند شد.
چای، راهی برای فرار از زوال عقل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسکانیوز، کسانی که به صورت منظم چای می نوشند، نسبت به کسانی که طرفدار چای نیستند، در مناطق مغزی که مربوط به عملکرد شناختی سالم است، فعالیت های منظم تری دارند.

در همین راستا، «فنگ لی»، استادیار گروه پزشکی روانشناسی دانشکده پزشکی «یونگ لو لین» در دانشگاه ملی سنگاپور توضیح می دهد: نتایج به دست آمده از تحقیقات ما اولین شواهد از تاثیر مثبت نوشیدن چای در ساختار مغز را ارائه و نشان می دهد که نوشیدن چای به طور مرتب، دارای اثر محافظتی در برابر کاهش سن در سازمان مغز است.

چندین سال است که مطالبی درباره اثر مثبت نوشیدن چای بر روی آلزایمر مطرح شده اند اما در حقیقت ، نتایج یک مطالعه طولی که از سال 2017 به رهبری فنگ آغاز شده، نشان داد که مصرف روزانه چای می تواند خطر کاهش شناختی در افراد مسن را تا 50 درصد کاهش دهد.

پس از این کشف، این محققان به بررسی تأثیر مستقیم چای بر شبکه های مغزی پرداختند. از آنجا که عملکرد شناختی و سازماندهی مغز با هم ارتباط کامل دارند، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر نحوه ظهور عملکردهایی مانند حافظه و محافظت از مدارهای مغزی و مداخلات احتمالی برای حفظ بهتر شناخت در طی روند پیری لازم است.

در همین راستا فنگ و تیمش قصد دارند تا اثرات چای و همچنین ترکیبات فعال زیستی موجود در این نوشیدنی محبوب را در کاهش شناختی مغز مورد بررسی قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید