ادعای جدیدمقامات آمریکایی؛ مبدا حمله به پالایشگاه عربستان ایران بوده است

کدخبر: ۳۰۳۵۶۱
اقتصادنیوز:‌طی روزهای گذشته و پس از انجام حملات پهپادی جنبش انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی، مقامات آمریکایی مکرراً مدعی نقش داشتن ایران در این حملات شده بودند. اکنون برخی منابع خبر می‌دهند که به ادعای آمریکا، حملات مذکور از خاک ایران انجام گرفته است.
ادعای جدیدمقامات آمریکایی؛ مبدا حمله به پالایشگاه عربستان ایران بوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «تابناک»، شبکه خبری «سی بی اس» به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده مکانی که حملات اخیر علیه تأسیسات نفتی عربستان از آن انجام شده مورد شناسایی قرار گرفته است. به ادعای این مقامات، این حملات از نقطه‌ای در جنوب ایران و در حاشیه شمالی خلیج فارس انجام گرفته است.

مقامات مذکور همچنین مدعی هستند که «ترکیبی از بیست پهپاد و موشک کروز» از داخل خاک ایران تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌اند و دستکم یک موشک با عبور از آسمان کویت به هدف مورد نظر برخورد کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه فرانسه ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری در پایتخت مصر تصریح کرد پاریس شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد پهپادها از کدام محل به سمت تأسیسات نفتی عربستان پرواز کرده‌اند.

ژانو ایو لودریان تصریح کرد: «تاکنون، فرانسه، هیچ شواهدی نداشته است که بگوید این پهپادها از این مکان یا مکان دیگری آمده‌اند و نمی‌دانم که آیا کسی شواهدی در اختیار دارد (یا خیر)؟»

پیش از این نیز، «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن در واکنش به اتهامات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص عملیات حملات پهپادی روز شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که به احتمال خیلی زیاد انصارالله یمن، عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان را انجام داده است.

در عین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته گفت که آمریکا بدنبال جنگ با ایران نیست؛ اگر چه ایران مظنون به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود آیا ایران در پشت حملات به پالایشگاههای سعودی قرار دارد، پاسخ داد: «به نظر می رسد که چنین باشد». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید