بیانیه کاخ الیزه پس از تنش‌های اخیر خلیج فارس

کدخبر: ۳۰۳۵۷۱
فرانسه اعلام کرده که به تلاش‌های تنش‌زدا برای فرو نشان دادن بحران در خلیج فارس ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، فرانسه سه شنبه بار دیگر بر تداوم تلا‌ش‌های دیپلماتیک جهت تنش زدایی در خلیج فارس تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» کاخ الیزه سه شنبه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه از تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه دست نخواهد کشید.

گفته می‌شود فرانسه پیش از شرکت ماکرون در مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا، به تلاش‌های غیر علنی خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان » وزیر خارجه فرانسه نیز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در «قاهره» پایتخت مصر تصریح کرد ، پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد پهپادها از چه محلی به سمت تاسیسات نفتی عربستان پرتاب شده است.

واکنش وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شده است که گمانه‌زنی‌ها و ادعاهای مختلفی درباره منشأ حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی » عربستان مطرح شده و آمریکا به ویژه سعی دارد این حمله را ایران نسبت دهد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در همین زمینه طی سخنانی در یکی از اندیشکده‌های این کشور به دفاع از منافع آمریکا در منطقه و متحدان این کشور اشاره کرد.

« مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت، اگر ایران این حمله را برای اعمال فشار به رئیس جمهور آمریکا به منظور کاستن ازفشار حداکثری انجام داده، بداند که شکست خواهد خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید