عضو فراکسیون امید مجلس: ایران همواره به‌دنبال کاهش تنش با عربستان و کشورهای منطقه بوده است

کدخبر: ۳۰۳۷۶۲
اقتصاد نیوز: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه «ایران همواره به دنبال کاهش تنش با عربستان و کشورهای منطقه بوده است»، گفت: در طول این سال ها ایران تلاش کرده تا روابط مسالمت آمیزی با کشورهای همسایه و منطقه خود داشته باشد و بروز تصوراتی خصمانه علیه ایران از جایی نشأت می‌گیرد که آنان گمان می‌کنند ما دشمن اعراب هستیم در حالی که اینگونه نبوده و نیست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ علی بختیار در واکنش به حمله اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی گفت: اینکه برخی از مقامات سعودی اعلام کرده اند که حمله به آرامکو از سوی ایران بوده، صرفا یک دروغ است. مقامات آمریکایی نیز خود اعلام کرده اند که دلیل مستندی برای دست داشتن ایران در این حمله پهپادی وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی همواره در خصوص مسائل منطقه ای روشن بوده است. ایران هیچ گاه پنهان کاری انجام نداده است. حمایت ایران از سوریه، حزب الله و مردم مظلوم فلسطین نیز تاکنون آشکارا بوده است. ایران هیچ گاه برنامه ای را برای افزایش تنش در منطقه دنبال نکرده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: ایران همواره به دنبال کاهش تنش با عربستان و کشورهای منطقه بوده است و در طول این سال ها نیز تلاش کرده تا روابط مسالمت آمیزی با کشورهای همسایه و منطقه خود داشته باشد. بروز این تصور از جایی نشأت می گیرد که آنان گمان می کنند ما دشمن اعراب هستیم در حالی که اینگونه نبوده و نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: رابطه عربستان چند سالی است که با کویت، ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه روبه سیاهی رفته است و برعکس ایران همواره تلاش کرده تا با همه کشورهای منطقه رابطه مسالمت آمیز و صمیمانه برقرار کند.

بختیار در پایان گفت: این امر کاملا مشهود است که ایران در این حمله نقشی نداشته است و هیچ مدرک مستندی نیز برای دست داشتن ایران در این حمله وجود ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید