ماده مخدر جدیدی که انسان را به زامبی آدمخوار تبدیل می‌کند !

کدخبر: ۳۰۳۹۷۰
اقتصاد نیوز:همه ما داستان های ترسناک زیادی در مورد مواد مخدر شنیده ایم؛ از کسانی که تحت تاثیر مواد مخدر خود را از بلندی پایین انداخته یا دست به کشتار می زنند.
ماده مخدر جدیدی که انسان را به زامبی آدمخوار تبدیل می‌کند !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، گفته می شود ماده مخدری به نام «فلاکا» (flakka) که یک ماده مخدر صنعتی است، انسان را به زامبی تبدیل می کند و می توان آن را متفاوت از دیگر مواد مخدر دانست. این نسل جدید مواد مخدر که در زمره «نمک های حمام» قرار می گیرد در مقایسه با دیگر انواع مواد مخدر شیوع زیادی ندارد اما افرادی که آن را مصرف کرده اند دیوانه شده، دست به خشونت و رفتارهایی شبیه زامبی ها زده و کارهایی می کنند که تنها در داستان های ترسناک خواهید شنید. فلاکا به شیوه ای مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد که تاکنون هیچ ماده مخدر دیگری چنین سطحی از تاثیر را نداشته است. حتی ویدیوهایی از افرادی که این ماده مخدر را مصرف کرده اند گرفته شده که باعث می شود فکر کنید در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید و نه یک ماجرای واقعی.

فلاکا را ماده مخدر زامبی کننده می نامند و این نامگذاری بی دلیل نیست. این نام از نحوه رفتار و راه رفتن افراد تحت تاثیر این ماده گرفته شده است. تحت تاثیر این ماده مخدر، بدن فرد تکان های ناگهانی و کنترل نشده داشته و پیچ و تاب های ترسناک آن کاملاً شبیه حرکاتی است که در مورد زامبی ها دیده می شود. وقتی که فرد مقدار قابل توچهی فلاکا مصرف می کند، فیبرهای ماهیچه ای بدون او شروع به آزاد شدن در جریان خون می کنند و بدن آن ها به شکل غیرقابل کنترلی شروع به تکان خوردن می نماید. گاهی اوقات سر فرد پایین افتاده و حتی از سطح شانه نیز پایین تر می آید، در حالی که در موارد دیگر دست و پاهای فرد خشک شده و به سمت بیرون باز می شوند. در چنین حالتی فرد شبیه یک عروسک خیمه شب بازی می شود. اما این تنها عارضه عجیب و ترسناک مصرف فلاکا نیست. فلاکا باعث فعال شدن واکنش غیرارادی مبارزه یا فرار در مغز فرد می شود که آن ها را به شکل ترسناکی تهاجمی و پرخاشگر می سازد.

همزمان مصرف این ماده مخدر باعث پارنویایی شدن و فانتزی های توهمی می شود، بدین معنی که مغز آن ها برای مبارزه و واکنش شدید نشان دادن برای خود دلیل تولید می کند. برای مثال، در یک مورد، مردی که فلاکا مصرف کرده بود شروع به تخریب خانه خود کرد. او تمام مبلمان خانه را پاره کرده و با خشونت تمام بدنش را به دیوار می کوبید و تا قبل از رسیدن پلیس خود را غرق در خون کرد. پلیس برای متوقف کردن او تلاش بسیاری کرد و زمانی که بالاخره او را به کنترل خود درآورند مرد مورد نظر دیگر مرده بود. آپارتمان او بیشتر به یک صحنه قتل و کشتار شبیه بود. در واقع این مرد تحت تاثیر فلاکا آن قدر خود را به در و دیوار کوبید تا در اثر جراحات سنگین وارده جان داد.

فلاکا همچنین باعث می شود که افراد دست به قتل بزنند. معروف ترین داستان مربوط به مصرف این ماده مخدر مربوط به یک جوان ۱۹ ساله به نام آستین هاروف است که هنگام جویدن صورت همسایه خود و غریدن مانند یک جانور وحشی دستگیر شد. دیوانگی، پارانویایی و قدرت فراانسانی که او نشان داد باعث شده همه فکر کنند او تحت تاثیر مصرف فلاکا دست به این کار زده است اما آزمایشات سم شناسی نشان داد که او تحت تاثیر هیچ ماده مخدری نبوده است. با این وجود افراد زیادی تحت تاثیر فلاکا دست به قتل زده اند. مردی به نام لروی استروثرز، لباس هایش را درآورده و پس از رفتن به پشت بام خانه شروع به تیراندازی به سمت همسایگان خود کرد. او بعدها اعتراف کرد که فلاکا مصرف کرده و به این نتیجه رسیده بود که یک دارودسته خلافکار اهل هائیتی قصد کشتن اعضای خانواده او را دارند.

مرد دیگری به نام دارن موریسون تحت تاثیر مصرف فلاکا متقاعد شده بود که پیرزن ۸۲ ساله همسایه اش یک شیطان قاتل پوشیده از خون است که قصد کشتن او را دارد. بدین ترتیب او با شکستن در خانه این پیرزن وارد آپارتمان او شده و تا سرحد مرگ او را کتک زده بود. پیرزن بیچاره به بیمارستان منتقل شد اما پس از سه ماه درد و رنج به خاطر جراحاتی که برداشته بود درگذشت. یک کارشناس مواد مخدر در مورد فلاکا و عملکرد هولناک آن چنین می گوید: «در واقع فلاکا شروع به شکل دهی شیمی مغز می کند. آن ها هیچ کنترلی روی افکار خود ندارند. آن ها نمی توانند اعمال خود را کنترل کنند. به نظر می رسد همگی فکر می کنند که یکی در تعقیب آن هاست. فلاکا یک ماده مخدر بسیار بسیار خطرناک است».

فلاکا ۱۰ برابر از کوکائین قوی تر است. اگر چه این ماده مخدر می تواند انسان را به یک زامبی خطرناک تبدیل کند اما نکته ترسناک تر در مورد آن ارزان بودن و قدرت بالای آن است. برای درک قدرت تاثیرگذاری فلاکا باید بدانید که مصرف بیش از یک دهم گرم آن می تواند به اوردوز منتهی شود. برخی این ماده مخدر را «دیوانگی ۵ دلاری» می دانند زیرا تنها با ۵ دلار می توانید ماده مخدری را بخرید که تاثیر آن به اندازه کوکائینی به ارزش ۸۰ دلار است. فلاکا نیز مانند دیگر مواد مخدر در ابتدا باعث سرخوشی و شادی می شود اما بسیار اعتیاد آور بوده و قوه تعقل را از فرد می گیرد.

وقتی که بیش از یک دهم گرم فلاکا مصرف کنید، دیگر از سرخوشی و لذت خبری نیست. دمای بدن شما در این شرایط به بیش از ۴۱ درجه سانتیگراد رسیده و فیبرهای عضلانی شروع به تجزیه می کنند که اسپاسم، لرزش و مشکل در تنفس را به همراه دارد. در ادامه نفس کشیدن سخت شده و ضربان قلب به شکل ترسناکی تند می شود. علاوه بر مرگ در اثر مصرف این ماده مخدر، برخی پس از مصرف فلاکا با حمله قلبی، حملات صرعی و سکته مواجه شده که در همه موارد اوردوز به شکلی قلب فرد از کار افتاده است.

علاوه بر این، مصرف فلاکا می تواند باعث شود که دیگر درد را احساس نکنید. احساس درد نیز بی دلیل نبوده و عملکرد طبیعی و البته حیاتی بدن است. وقتی که صدمه ای به بدن شما وارد می شود با احساس درد، در واقع بدن به شما می گوید که اتفاق بدی رخ داده و به کمک نیاز دارید. بدین ترتیب احساس درد به شما برای زنده ماندن کمک می کند اما با مصرف فلاکا در برخی موارد این احساس درد از بین می رود. برای مثال در یکی از موارد ترسناک، ویدیویی از یک مصرف کننده فلاکا در برزیل منتشر شد که در آن مردی جوان تحت تاثیر این ماده مخدر و با سوراخی که در صورتش بر اثر شلیک گلوله ایجاد شده بود به بیمارستان مراجعه کرده و حرکاتی شبیه زامبی ها از خود نشان می دهد. اگر چه او دارای جراحتی بود که در صورت درمان نشدن می توانست جان او را بگیرد، رفتار این مرد طوری است که انگار متوجه آسیب وارد شده به نیمی از صورتش نیست. او در حال که دست ها و پاهایش خشک شده، می خندد و در مقابل کسانی که سعی دارند به او کمک کنند صداهای ترسناک از خود در می آورد طوری که انسان را به یاد فیلم جن گیر می اندازد.

البته این اولین باری نبود که چنین اتفاقی رخ می داد. در سال ۲۰۱۵ نیز پلیس فلوریدا دختری ۱۷ ساله را متوقف کرده که با بدنی پوشیده از خون در خیابان های فلوریدا راه می رفت و فریاد می زد: «من خدا هستم! من شیطان هستم!». روی بدن او زخم ها و بریدگی های بسیاری وجود داشت که پس از بررسی ها مشخص شد بر اثر برخورد با شیشه پنجره یک خانه دچار چنین جراحات و بریدگی هایی شده است. هنگام حادثه، اعضای خانواده شاهد ماجرا بودند و این دختر پس از برخورد با شیشه و شکستن آن بازگشته و محل را ترک کرده بود. وی در ادامه خود را به شیشه ماشین آن ها کوبیده و پس از حمله به شخصی که در همان حوالی در حال کوتاه کردن چمن حیاط خود بود از آنجا دور شد. در دوران اوج مصرف این ماده مخدر در فلوریدا، روزنامه های این ایالت پر از خبرهایی در مورد افرادی بود که تحت تاثیر فلاکا و به خاطر توهمات ترسناک، عریان در خیابان ها راه افتاده بودند.

در یک مورد مردی به نام کنت کرودر به دلیل توهم ناشی از مصرف فلاکا  قصد تعرض به یک درخت را داشت دستگیر شد. وقتی که او به درخواست های پلیس توجهی نکرد، آن ها سعی داشتند با دستگاه شوکر او را تحت کنترل دربیاورند اما این کار نیز کرودر را از ادامه حرکات ترسناکش بازنداشت. او بر سر نیروهای پلیس فریاد می زد که او ثور( یک شخصیت فیلم های هالیوود) است و با حمله به یکی از آن ها سعی داشت ملزومات همراه او را گرفته و با آن ها به او ضربه بزند. در اتفاقی دیگر یک مرد ۳۴ ساله به نام متیو کنی در یک تقاطع بسیار شلوغ و در شرایط عریان در حال دویدن بود.

وقتی که نیروهای پلیس او را دستگیر کردند کنی ادعا کرد که یک گروه شیطانی لباس های او را دزیده و با تعقیب او سعی در کشتنش دارند. این مرد با امید اینکه در خیابان یکی با خودرو خود او را زیر بگیرد در حال دویدن بود زیرا به گفته خودش اگر با خودرویی برخورد می کرد آن افراد از تعقیب وی دست بر می داشتند. وی به صراحت عنوان کرده بود که ترسی از کشته شدن نداشته و مرگ را به افتادن به دست این افراد ترجیح می دهد. در موردی دیگر فردی از تور امنیتی حول یک زندان بالا رفته و بعد از دستگیری عنوان کرد که برخی قصد کشتن او را دارند و تنها امید او برای زنده ماندن رفتن به زندان است.

علاوه بر تمام مواردی که به آن ها اشاره شد، مصرف فلاکا می تواند قدرتی فراانسانی به فرد ببخشد که وی را به موجودی بسیار خطرناک تبدیل می کند. مردی به نام جیمز وست پس از مصرف فلاکا با این توهم مواجه شد که ۲۵ خودرو او را تعقیب کرده و قصد زیر گرفتن او را دارند. از این رو این مرد به یک پاسگاه پلیس رفته و برای کمک گرفتن از آن ها سعی در باز کردن در ورودی داشت که تا حدودی نیز در این امر موفق بود. مصرف فلاکا نه تنها باعث می شود که افراد نسبت به دیگران دست به خشونت توهمی بزنند بلکه آن ها را وادار به صدمه زدن به خود نیز می کند. در واقع مصرف فلاکا باعث افسردگی و افکار خودکشی می شود.

ماده مخدری به نام «فلاکا» (flakka) که یک ماده مخدر صنعتی است، انسان را به زامبی تبدیل می کند و می توان آن را ترسناک ترین و خطرناک ترین در میان انواع مواد مخدر دانست.

واقعیت ترسناک تر در مورد فلاکا این است که خریدن آن بسیار آسان تر از تصور شماست. این ماده مخدر به شکل آنلاین توسط ۱۵۰ شرکت مختلف در چین به فروش می رسد. بزرگ ترین شرکت آنلاین فروشنده فلاکا در چین، Kaikai Technology Co نام دارد که توسط یک قاچاقچی مواد مخدر چینی به نام بو پنگ اداره می شود. قیمت هر کیلوگرم فلاکا به صورت عمده ۱٫۵۰۰ دلار است که در صورت خرده فروشی قیمت آن با ۵۰٫۰۰۰ دلار بالغ می شود. تا همین اواخر فروش فلاکا در چین قانونی بود. تولید و خرید و فروش فلاکا از سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده ممنوع شده و چین نیز دو سال بعد مسیری مشابه را نسبت به این ماده مخدر در پیش گرفت. با این وجود در برخی از کشورها تولید و خرید و فروش فلاکا هنوز قانونی است. خارج از این دو کشور، برزیل در سال های اخیر با افزایش موج مصرف فلاکا مواجه شده است و در اسکاتلند، استرالیا، کانادا، ترکیه، عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای دیگری نیز افراد پلیس با مواردی از مصرف فلاکا مواجه شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید