واکنش نماینده بیرجند به توهین مجری شبکه مبتذل به مراسم عزاداری

کدخبر: ۳۰۴۰۱۴
اقتصادنیوز: حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده بیرجند ضمن محکومیت توهین مجری شبکه معاند به آیین مذهبی مردم شهرستان خوسف خراسان جنوبی، گفت چند روز پیش یکی از مجریان بهائی شبکه های فعال در انگلستان، در یک اقدام بسیار ناشایست، اهانتی به مردم شریف خوسف و عزاداری های سنتی و کهن این مردم مومن و مخلص کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، وی ادامه داد: قصد پاسخ دادن و یا جوابیه به این آدم را ندارم، چراکه آنها همیشه به دنبال مطرح شدن بیشتر از همین طریق هستند، اما نیاز است چند نکته یادآوری و ذکر شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تنها به دنبال مطرح کردن خود هستند، تصریح کرد: قبل از هرچیز بد نیست این مجری معلوم الحال به جزییات تفکرات فرقه ضاله بهائیت نگاهی بیندازد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه این شخص(مجری شبکه معاند) به فسادهای اخلاقی شهره  است، افزود:  نزدیک‌ترین‌ افراد به این آدم به دلیل فسادهای زیاد وی از او فاصله گرفته و قطع رابطه کرده اند، آن وقت این شخص با این پیشینه پر از سیاهی، به مردمان شریف منطقه ای توهین می کند که خودشان بزرگان علم وادب و معرفت هستند؛ خوسفی که بزرگانی چون ابن حسام، ملا علی اکبر خوسفی، دکتر شکوهی، استاد ناقوس و ... را داشته و به ادب و احترام در همه جا شناخته شده هستند.

وی، آیین بیل برداری را بازسازی واقعه تدفین شهدای کربلا دانست و عنوان کرد: اولین قدم هایش را زنان قبیله بنی اسد برداشتند و تنها رسم بازمانده از این جریان بزرگ به شیوه خاص در شهر خوسف می‌باشد.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: عظمت این امر تا بدانجاست که حرم امام حسین (ع) هر سال فقط یک روز کلا بسته می‌شود تا زنان قبیله بنی اسد برای زیارت بیایند(سیزدهم محرم) و این زیارت اختصاصی به احترام واقعه تدفین شهداست که خود نشان از اهمیت و عظمت این مسأله دارد. پس مشخصاً اهمیت آیین بیل برداری بسیار بالاست، چراکه اشاره به اولین عزاداری برای امام حسین(ع) دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید