اسناد ارتباط «خوان گوایدو» و سرکرده‌ کارتل بزرگ مواد مخدر رو شد

کدخبر: ۳۰۴۱۳۲
اقتصادنیوز؛ «خورخه رودریگز»، وزیر ارتباطات ونزوئلا، ویدئویی از ارتباط خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا با سرکرده‌های یک کارتل بزرگ مواد مخدر به «نیکلاس مادورو» نشان داده است.
اسناد ارتباط «خوان گوایدو» و سرکرده‌ کارتل بزرگ مواد مخدر رو شد

به گزارش راقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ «خورخه رودریگز»، وزیر ارتباطات ونزوئلا، ویدئویی به «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری این کشور، ارائه داده که در آن سرکرده‌های کارتل مواد مخدر «لوس راستروخوس»، رهبر مخالفان دولت و شماری از مقام‌های کلمبیا را همراهی می‌کنند. 

در تاریخ ۱۳ سپتامبر، دفتر دادستانی کل ونزوئلا تحقیقاتی را درباره ارتباط «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور، با این کارتل مواد مخدر آغاز کرد. روزنامه «ال پائیس» پیشتر تصاویری منتشر کرده بود که در آن رهبر مخالفان در کنار سرکرده این گروه تبهکار دیده می‌شود. 

بنا بر اعلام دادستانی ونزوئلا، این کارتل مواد مخدر به گوایدو کمک کرد تا از مرز ونزوئلا گذر کند. این در حالی است که رودریگز روز گذشته -‌جمعه- اعلام کرد که مقام‌های این کشور یکی از اعضای این باند را دستگیر کرده‌اند که به دست داشتن این کارتل در انتقال گوایدو اعتراف کرده است. 

ارتباط گوایدو با یک کارتل مواد مخدر

رودریگز گفت: «تصور کنید که شهردار شهر مرزی کلمبیا اعضای این باند مواد مخدر را در آغوش گرفت که تمامی دنیا از جمله پلیس بین‌الملل (اینترپل) به دنبال‌شان هستند! این افراد اسکورت گوایدو را برعهده داشتند.»

از دیدگاه مادورو، این رئیس‌جمهوری کلمبیا بود که پیشنهاد استفاده از لوس راستروخوس را برای انتقال گوایدو مطرح کرد. وی در این‌باره گفت: «استفاده از لوس راستروخوس دستور دولت کلمبیا بود. امیدوارم که کنگره و دیگر سازمان‌ها تحقیقاتی را در این‌باره آغاز کنند». ‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید