در آینده شاهد زنجیره متوازن تولید فولاد خواهیم بود

کدخبر: ۳۰۴۱۵۵
اقتصادنیوز :وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی کشور طرح توازن فولاد است، گفت: تا دو سال قبل ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم، اما در سال ۹۷ این مقدار به کمتر از ۸ میلیون تن رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا رحمانی عصر امروز (شنبه) در آیین امضای تفاهم نامه تامین ریل قطارهای شهری و بین شهری و نخستین محموله تحویل ریل قطارهای پرسرعت تولید ذوب آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز تولید انبوه ریل های پرسرعت آغاز شده و این نخستین محموله بود که در ذوب آهن ساخته شد و امر توسعه امر متوقف نیست.

وی در خصوص خام فروشی در صنعت سنگ، افزود: تا دو سال قبل ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم، اما در سال ۹۷ این مقدار به کمتر از ۸ میلیون تن رسید. این امر حاکی از جلوگیری از خام فروشی و توجه به صنایع داخلی است. این مقدار را نمی توان صفر کرد، چرا که برخی از واحدهای تولید کننده در حوزه فولاد قرارداد دارند و مجبور هستند ارز خود را تامین کنند. این مطلب، نافی سیاست کلی نیست و سیاست دولت جلوگیری از خام فروشی در تمام عرصه ها و نه فقط سنگ آهن است.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی مان طرح توازن فولاد است، گفت: وزارت صنعت در دو سال گذشته خیلی پیگیر شد و هم اکنون این موارد پیگیری می شود و در سال های آتی شاهد زنجیره متوازنی در تولید فولاد خواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته نیز کشورهای فرانسه و ایتالیا را در تولید فولاد خام پشت سر گذاشتیم و به رتبه دهم جهان رسیدیم و این امر نشان می دهد کشور جهت گیری پرشتابی را آغاز کرده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد کشور بومی است به غیر از موارد خاص همچون تولید الکترودگرافیت، که البته این نیز تا آخر امسال در داخل تولید خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه بیش از یکصد ساله راه آهن در کشور، گفت: دوستانمان در وزارت راه در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور تلاش می کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید