واشنگتن‌پست:

قطع صادرات نفت ایران اعلان جنگ بود/دفاع از نفت عربستان جزو اهداف آمریکا نیست

کدخبر: ۳۰۴۲۷۲
اقتصادنیوز؛ روزنامه واشنگتن‌پست، در گزارشی نوشت که تلاش ترامپ برای قطع صادرات نفت ایران به نوعی اعلان جنگ علیه ایران بود.
قطع صادرات نفت ایران اعلان جنگ بود/دفاع از نفت عربستان جزو اهداف آمریکا نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ واشنگتن پست در تحلیلی به تنش‌های اخیر میان ایران، آمریکا و عربستان پرداخت؛

اکنون به دلایل متعدد، از جمله رفتار و تصمیم‌های بی‌منطق ترامپ، تنش‌ها افزایش یافته است اما اکنون در این شرایط آیا دفاع از عربستان سعودی یا زیرساخت‌های نفتی آن در برابر حملات، جزو منافع حیاتی ایالات متحده است؟ آیا سربازان یا خلبانان آمریکایی باید جان خود را برای حکومت بن سلمان به خطر بیاندازند؟

عربستان خودش باید برای دفاع از نفت خود تلاش کند دفاع از نفت عربستان جزو اهداف آمریکا نیست. 

حمله هفته قبل حتی اگر از سوی ایران حمایت شده بود، باز هم در ادامه تنش‌های یک درگیری طولانی بین دو کشور یمن و عربستان است.

هیچ منفعتی برای آمریکا در کمک به عربستان نیست.  منفعت آمریکا در ممانعت از دستیابی ایران و سعودی به سلاح اتمی است. اما هیچ دلیلی برای تقویت جنگ فرقه‌ای سعودی علیه ایران یا یمن یا هر جای دیگری برای آمریکا وجود ندارد.

ترامپ منافع آمریکا را با تصمیمات خود به خطر انداخته است. او از توافق هسته‌ای خارج شد، حتی با اینکه ایران به این توافق متعهد بود، باعث شد تهران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش دهد. او از محمد بن سلمان در بمباران یمن و کشتار هزاران غیرنظامی حمایت کرد و با قطع صادرات نفت ایران در واقع به نوعی اعلان جنگ کرد. 

حتی اگر ترامپ هم خواستار جنگ نباشد، سیاست غلط و تصمیم‌های اشتباه او ،آمریکا را تا آستانه جنگ کشانده است. در حال حاضر ترامپ باید تلاش خود را برای خروج از بحرانی که خود ساخته است به کار گیرد و تنش ها را کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید