سند بودجه 2020 وزارت خارجه نشان داد؛

برنامه آمریکا برای قطع وابستگی عراق به ایران

کدخبر: ۳۰۴۲۷۳
اقتصادنیوز؛ در سند بودجه سال ۲۰۲۰ وزارت خارجه آمریکا که روز چهارشنبه مجلس سنا منتشر کرد، بندی وجود دارد که به نظر می‌رسد هدف آن کاهش وابستگی عراق به واردات انرژی از ایران باشد.
برنامه آمریکا برای قطع وابستگی عراق به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کنگره آمریکا در لایحه بودجه سال آینده میلادی وزارت خارجه این کشور، پیشنهاد کمک مالی به اردن برای افزایش صادرات برق به عراق را ارائه کرده است

این سند وزارت خارجه آمریکا را مکلف می‌کند که سال آینده میلادی ۲۵ میلیون دلار به اردن کمک کند تا ظرفیت این کشور برای تولید و «صادرات برق به کشورهای همسایه از جمله عراق» افزایش یابد.

پایگاه «المانیتور» در این ارتباط نوشته است: «کنگره در حال حمایت از تلاش‌های دولت [دونالد] ترامپ برای محدود کردن نفوذ ایران در عراق از طریق پایان دادن به وابستگی بغداد به واردات برق از ایران است.»

دولت آمریکا با وجود خروج از برجام و احیای تحریم‌های ضدایرانی، تاکنون به درخواست بغداد عراق را از تحریم‌های واردات گاز و برق از ایران معاف کرده است. واشنگتن همزمان در تلاش است تا با کاستن از وابستگی بغداد به برق و گاز ایران، از آنچه نفوذ ایران در عراق خوانده می‌شود بکاهد.

با وجود فشارهای آمریکا، دو هفته پیش «لؤی الخطیب» وزیر برق عراق گفت بغداد بدون واردات گاز از ایران در تولید برق با مشکل مواجه می‌شود و به همین دلیل به واردات از ایران ادامه می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید