ادامه روند کاهشی قیمت انواع میوه

کدخبر: ۳۰۴۶۰۴
​اقتصاد نیوز:رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده بود که در ایام محرم و صفر قیمت انواع میوه در سطح بازار کاهش پیدا ‌کند، گفت: قیمت انواع میوه در سطح بازار تا پایان ماه محرم و صفر، اگر ثابت نباشد، رو به کاهش است و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
ادامه روند کاهشی قیمت انواع میوه

به گزارش اقتصاد نیوز، اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جدیدترین وضعیت قیمت انواع میوه در سطح بازار با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم، قیمت انواع میوه کاهشی بوده و این روند تا پایان ماه محرم و صفر نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: البته اگر افزایش قیمتی هم در بازار میوه و تره‌بار داشته باشیم، موردی و مقطعی است به گونه‌ای که در برخی از میوه‌ها در یک مقطع ۵ تا ۱۰ روزه افزایش قیمت داریم و سپس قیمت به ثبات می‌رسد یا کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پس از افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در سطح بازار، اکنون با کاهش قیمت آنها که غیرقابل انتظار بود، مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در ادامه دلیل کاهش قیمت انواع میوه در سطح بازار را  کمبود تقاضا و عدم برگزاری جشن‌ها اعلام کرد.

کارگر با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا کاهش پیدا کند، در نتیجه قیمت انواع میوه نیز کاهش می‌یابد، افزود: قیمت موز در سطح بازار تا قبل از ماه محرم به ۱۷ هزار تومان رسیده بود، در حالیکه اکنون قیمت این میوه در سطح بازار معادل ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که در کل قیمت موز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

حدود دو هفته پیش نیز رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌وبار اعلام کرده بود: قبل از ایام محرم به دلیل افزایش برگزاری اعیاد و جشن‌ها، قیمت میوه‌هایی همچون موز، شلیل و خیار که در این مراسم‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و مصرف روزانه دارند، افزایش پیدا کرد که بنابر تجربه‌ سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود در ایام محرم قیمت آنها کاهش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید