به دنبال کنترل کامپیوتر با ذهن !

کدخبر: ۳۰۴۶۶۱
​اقتصاد نیوز:شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در حال خرید استارتاپی است که روی تولید فناوری‌هایی کار می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد دستگاه‌های هوشمند را با ذهن خود کنترل کند.
به دنبال کنترل کامپیوتر با ذهن !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  ایسنا ، این شرکت روز گذشته از خرید استارتاپ "CTRL-labs" خبر داد که روی فناوری‌های عصبی فعالیت می‌کند.

این استارتاپ در بخشی از فعالیت خود تلاش می‌کند که دستبندهایی تولید کند که بدون داشتن صفحه کلید و صفحه لمسی، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی را کنترل می‌کند.

فیس‌بوک برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که در حال کار روی یک رابط رایانه و مغز است که به کاربران اجازه می‌داد تنها با استفاده از مغز خود یک متن تایپ کنند و پیام ارسال کنند.

"اندرو بوز" معاون بخش فناوری واقعیت مجازی و افزوده فیس‌بوک اظهار کرد، ما زمان زیادی صرف کردیم تا فناوری خود را به سمتی هدایت کنیم که به هدفی که می‌خواستیم دست یابد.

وی ادامه داد، ما می‌دانیم که روش‌های مشهودی برای تعامل دستگاه‌ها با فناوری‌ها وجود دارد.

در این راستا آزمایشگاه‌های CTRL که در نیویورک مستقر هستند، می‌توانند به شبکه‌های اجتماعی کمک کنند که دیدگاه خود را به واقعیت تبدیل کنند.

این استارتاپ از گذشته روی مچ‌بندهایی کار کرده است که سیگنال‌های الکتریکی که سلول‌های عصبی در نخاع به عضلات دست ارسال می‌کنند را رمزگشایی می‌کند.

سیگنال‌های ارسال شده، به دست کاربر می‌گویند که به روشی خاص حرکت کنند. مثلا یک دکمه را فشار دهند و یا روی یک ماوس کلیک کنند.

اگر برنامه‌های فیسبوک به واقعیت بدل شود، این فناوری می‌تواند منجر به این شود که عکس‌ها و یا پیام‌ها با سرعتی بیشتر و حتی بدون بلند کردن انگشت دست، ارسال شوند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که فناوری آزمایشگاه‌های CTRL چگونه در آینده در محصولات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس‌بوک به کار گرفته خواهند شد، اما کارمندان این استارتاپ در بخشی از آزمایشگاه‌های فیس‌بوک فعال خواهند شد.

فیس‌بوک اعلام نکرد که مبلغ خرید این استارتاپ چه‌ قدر بوده و یا این دستبندها چه زمانی آماده خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید