برایان هوک: موشک‌ها از شمال آرامکو را هدف گرفت

کدخبر: ۳۰۴۷۰۵
«برایان هوک» رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: ادعای حوثی ها در خصوص اینکه این حمله از سوی آن ها صورت گرفته درست نیست و موشک هایی که تاسیسات آرامکو را هدف قرار دادند نه از طرف یمن بلکه از سوی شمال شلیک شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هوک افزود: ترامپ سخنرانی محکمی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد کرد و از جامعه جهانی خواست تا با ایران برخورد کنند.

وی اظهار داشت که تقویت حضور نظامی در خلیج فارس برای بازدارندگی در مقابل ایران است.

هوک همچنین با تکرار اتهام های واهی دولت آمریکا در خصوص ارتباط ایران با حمله به تاسیسات نفتی عربستان، ادعا کرد: کشورهایی که ایران را متهم به دست داشتن در این حملات می کنند به یافته های اطلاعاتی استناد کرده اند.

رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: تحقیقات در رابطه با این اقدام تروریستی همچنان ادامه دارد و نتایج آن پس از پایان تحقیقات سریعا اعلام خواهد شد؛ اما ادعای حوثی ها در خصوص اینکه این حمله از سوی آن ها صورت گرفته درست نیست و موشک هایی که تاسیسات آرامکو را هدف قرار دادند نه از طرف یمن بلکه از سوی شمال شلیک شدند.

هوک گفت: رئیس جمهوری امریکا حملات اخیر به عربستان را محکوم و بر لزوم اقدام جامعه جهانی برای انزوای ایران تاکید کرد؛ چراکه سکوت باعث تداوم حرکت ایران در مسیر خطرناکی خواهد شد.

هوک اضافه کرد: آمریکا رایزنی هایی با عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خصوص راه های دستیابی به مکانیزم مناسب برای پاسخ به حمله ایران انجام داده است.

وی همچنین در خصوص اظهارات «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر امضای توافق هسته ای جدید با ایران گفت: درخواست جانسون بسیار خردمندانه است؛ زیرا که توافق قدیم دارای اشکالاتی بود و به ایران برای پیشرفت برنامه موشکی اش و اقدامات آن ها در خاورمیانه کمک کرد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین دیدار از پیش برنامه ریزی شده میان دونالد ترامپ و رئیس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد و گفت: تصمیم گیرنده خود ترامپ است.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از امروز (سه شنبه) آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید