شفاف‌سازی خوب است؟ اسامی نمایندگانی را که به تفحص از شهرداری قالیباف رای منفی دادند، اعلام کنید

کدخبر: ۳۰۴۷۴۶
اقتصادنیوز: ایران نوشت: طرح جدیدی برای شفافیت در مجلس در انداخته شده؛ این بار برای شفافیت در تمام نظام تقنینی کشور، از مجلس گرفته تا شوراهای اسلامی و شورای نگهبان و احتمالاً مجمع تشخیص مصلحت نظام. این طرح را نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس تهیه کرده‌اند و جلال میرزایی آن را «واکنشی به انتشار سیاسی و جهت‌دار اخبار منتشر شده درباره شفافیت آرای نمایندگان» خوانده است.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه در ادامه نوشت: با این طرح به نظر می‌رسد توپ در زمین طیف اصولگرایان تندرو باشد. از همین روست که جلال میرزایی به «ایلنا» گفته است: «اگر افراد مدعی شفافیت، به راستی به این موضوع اعتقاد دارند، آرای خود را در روز رأی‌گیری درباره فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی  منتشر کنند. برخی افراد که خودشان به فوریت این طرح رأی منفی داده‌اند، حالا با سیاسی‌کاری مدعی شده‌اند و اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند.»

دیروز درست در همین شرایط، بهرام پارسایی نماینده شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل 90 هم به انتقاد جدی از طیف‌هایی پرداخت که به بهانه شفافیت مشغول فشار به مجلس هستند. او گفته که «علمداران شفافیت‌ چرا به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رأی ندادند و مخالفت کردند؟» و «چرا ‌آقایانی که الان علمدار شفاف‌سازی رأی نمایندگان هستند مخالفان اصلی در تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران بودند، مگر می‌خواست چه کاری بکند جز شفاف‌سازی؟!»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید