رویترز مطرح کرد؛ احتمال دیدار روحانی و ترامپ «صفر» است

کدخبر: ۳۰۴۸۲۵
اقتصادنیوز: رویترز به نقل از یک مقام ایرانی که خواسته نامش منتشر نشود، نوشت احتمال دیدار بین روسای جمهور ایران و آمریکا صفر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک مقام ایرانی که خواسته نامش فاش نشود، روز چهارشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفته است که احتمال دیدار «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی او «صفر» است.

به نوشته رویترز، این مقام ایرانی گفته است اگر آمریکا خواهان دیدار است، باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرده و به توافق هسته ای تصویب شده در سال ۲۰۱۵ بازگردد.

رویترز همچنین به نقل از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نوشته است: «دیپلماسی تنها راه حل مشکلات است. این دیدار (وزرای خارجه ایران و ۴+۱) فرصتی برای وضعیتی که در آن قرار داریم بررسی کنیم».

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزام یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورد. 

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد اما بعد از گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، تا کنون در سه گام گام از تعهدات خود کاسته است. تهران ۱۶ شهریورماه اجرای سومین گام از کاهش تعهدات خود را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید