گارد روسیه علیه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا

کدخبر: ۳۰۵۰۵۷
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که تحریم‌های مستکبرانه آمریکا علیه ایران فرصت‌های دیپلماسی را کاهش داده است.
گارد روسیه علیه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز جمعه به عدم دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در نیویورک اشاره کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «رؤسای جمهور آمریکا و ایران در نیویورک دیدار نکردند که قابل تاسف بوده اما با توجه به دیدگاه سیاسی آمریکا درباره ایران قابل درک است.»

اولیانوف در ادامه اضافه کرد:«فراتر از همه، تحریم‌های بی معنی و مستکبرانه آمریکا علیه رهبر عالی ایران و مقامات ارشد در تهران فرصت‌های دیپلماسی را بیشتر کاهش داده است و تعجبی در این باره وجود ندارد.»

وی همچنین در سخنانی جداگانه ابراز نگرانی کرده که توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند در آینده به طور کامل از بین برود.

این دیپلمات روسی گفت: «برون رفت از شرایط کنونی با توجه به چشم‌انداز واقعی ویرانی کامل برجام در آینده قابل پیش‌بینی، ضروری است.»

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد، اما با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا اردیبهشت‌ماه سال جاری از قصد خود برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در سه گام گام از تعهدات خود کاسته است. تهران 16 شهریورماه اجرای سومین گام از کاهش تعهدات خود را اعلام کرد.

اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف 300کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد. گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از 3.67 درصد اجرا شد.

گام سوم ایران برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از 16 شهریور شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید