گزارش آتلانتیک درباره وضعیت روحی دونالد ترامپ؛ آیا رئیس‌جمهوری آمریکا احتیاج به درمان دارد؟

کدخبر: ۳۰۵۰۷۲
اقتصادنیوز: تحلیلگر ارشد نشریه آتلانتیک در یادداشتی تصریح کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فاقد تعادل شخصیتی و غیر قابل اعتماد است.
گزارش آتلانتیک درباره وضعیت روحی دونالد ترامپ؛ آیا رئیس‌جمهوری آمریکا احتیاج به درمان دارد؟

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایرنا پیترو هنراست عضو ارشد مرکز اخلاق و سیاست عمومی، می‌نویسد: در انتخابات سال ۲۰۱۶ گفتم که باید با روانشناسان و روانپزشکان درباره سلامت روانی ترامپ صحبت کند. من این توصیه را کردم، زیرا بر این باورم که هر زمان صحبت از فهمِ ترامپ و کنش‌های وی می‌شود، این موضوع مهمترین مساله‌ای است که باید به آن توجه شود.
 من معتقدم وی از شخصیت اخلاقی لازم برای عهده‌دار شدن پست ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست. من فکر می‌کنم او انسانی دمدمی مزاج است، او از داشتن هرگونه اصولی تهی است، او بی‌ثبات است، او از اختلال و بی‌نظمی شخصیتی رنج می‌برد، من فکر می‌کنم او عقده‌ای است. من به عنوان فردی که به مدت ۷ سال در کاخ سفید و برای ۳ دولت در آمریکا کار کرده‌ام و ارتباط نزدیکی با روسای جمهور آمریکا (ریگان و بوش پدر) داشته‌ام و تاریخ را هم زیاد مطالعه کرده‌ام، فکر می‌کنم مهمترین چیزی که رئیس جمهور آمریکا به آن نیاز دارد، جدایِ از داشتن خرد، قدرت قضاوت و رفتار محتاطانه، داشتنِ خلق و خو و شخصیت درست است.
اختلال شخصیتی ترامپ و الگو‌های بیمار فکری و رفتاری وی تبدیل به وجه ممیز ریاست جمهوری او شده است. این مسائل خود را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهند: خودشیفتگی حاد وی، اعتیاد او به دروغگویی در مسائل ریز و درشت مثل مسائل مالی‌اش، زورگویی و خاموش کردن آن‌هایی که دروغ‌های وی را افشا می‌کنند، جدا بودن او از جهانِ واقع، طلب ابراز وفاداری حداکثری در حالیکه خود او چیزی به دیگران نشان نمی‌دهد و تعهدی ندارد، و خودبزرگ بینی او، از جمله نمود‌های عینی اختلال شخصیتی ترامپ هستند.
اختلال شخصیتی ترامپ خود را در موارد دیگری نظیر بی‌تدبیری و کینه‌توزی وی، اشتیاق بی حد و اندازه‌اش برای جلب ستایش دیگران، زن ستیزی او، رفتار‌های زننده جنسی و ارائه تصویری جنسی از دخترانش، ستایش آشکار او از دیکتاتور‌های بی‌رحم، بی‌رحمی او، و همچنین فقدان همدلی و دلسوزی در شخصیتش، نیز نشان می‌دهد.
یک استراتژیست جمهوری‌خواه که کاملا با کاخ سفید در ارتباط است به «بیزینس اینسایدر» گفته است: به بیان ساده، ترامپ رو به زوال است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور آمریکا اینقدر به آلاباما علاقه نشان می‌دهد، اما به ایالت‌هایی که در واقع، در مسیر طوفان دوریان قرار دارند اشاره‌ای نمی‌کند گفت: شما باید این سوال را از یک روانپزشک بپرسید.  اختلالات روانی ترامپ برای تمامی افرادی که به صورت عامدانه خود را به کوری نزده‌اند، آشکار است. ما هر روز شاهد شخصیت مغشوش و ذهن بی ثبات ترامپ هستیم. آیا قرار است ما به این موضوع بی‌اعتنایی کنیم؟
اگر دود از زیر کاپوت ماشین شما بیرون بزند، اگر شما روغن‌ریزی شدیدی را از اتومبیل خود مشاهده کنید، اگر موتور خودروی شما بیش از حد گرم شود و شما بوی روغن سوخته را حس کنید، نیازی نیست شما حتما یک مکانیک زبده باشید تا بفهمید اتومبیل شما با یک مشکل جدی رو به رو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید