رونمایی از موشک هسته‌ای چین که نیم ساعته به آمریکا می‌رسد

کدخبر: ۳۰۵۲۷۷
اقتصادنیوز: چین روز سه شنبه با برگزاری یک رژه نظامی دستاوردهای جدید نظامی خود و از جمله یک موشک هسته ای را به نمایش می گذارد که در عرض نیم ساعت به خاک آمریکا می رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یاهونیوز نوشت، در رژه نظامی روز سه شنبه چین بسیاری از توانمندی های این کشور در حوزه نظامی در معرض دید قرار می گیرد. ناظران و تحلیل گران نظامی می گویند این کشور فاصله خود با کشورهای غربی و امریکا در حوزه نظامی گری را به شدت کاهش داده است.

موشک هسته ای و بالستیک چین که Dongfeng ۴۱ نام دارد، بین ۱۴ تا ۱۵ هزار کیلومتر برد دارد و با سرعت نزدیک به ۳۰ هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کند. موشک یادشده ۲۱ متر نیز طول دارد. انتظار می رود نمایش عمومی این موشک در رژه روز سه شنبه به مناسبت هفتادمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب کمونیست چین انجام شود.

از جمله دیگر تسلیحات جدید چینی که برای مشاهده آن کنجکاوی زیادی وجود دارد می توان به یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) مافوق صوت و یک زیردریایی رباتیک اشاره کرد.

قدرت نمایی نظامی چین با توجه به تنش ها و درگیری های اخیر در هنگ کنگ و نیز مناقشه ارضی این کشور با تایوان و در مورد برخی جزائر با همسایگانش قابل توجه است. ارتش چین با دو میلیون نفر کادر رسمی زن و مرد بزرگترین ارتش جهان از نظر نیروی نظامی است. این ارتش از نظر صرف بودجه بعد از ارتش آمریکا در رتبه دوم است. در سال های اخیر تولید جنگنده های پیشرفته و زیردریایی های هسته ای نیز در دستور کار چین قرار گرفته است.

در رژه نظامی ارتش چین در روز سه شنبه ۱۵ هزار سرباز و نیروی نظامی، بیش از ۱۶۰ هواپیمای جنگی و ۵۸۰ نوع تجهیزات نظامی شرکت دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید