واکنش تند مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا

کدخبر: ۳۰۵۵۰۳
اقتصادنیوز :وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه شهروندان و شرکت‌های روسی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق ، وزرات امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه شهروندان و شرکت‌های روسی به‌ بهانه دخالت آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تأکید کرد که دولت روسیه این تحریم‌ها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اظهار داشته است: «تحریم‌ها جدید آمریکا علیه روسیه که امروز ۳۰ سپتامبر [۸ مهر] اعلام شد، ما را بسیار شگفت‌زده کرد. آنها تعدادی از شهروندان، شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، هواپیما و کشتی از روسیه، تایوان، جمهوری چک و سایر کشورها را به‌صورت تصادفی انتخاب و تحریم کرده‌اند. مشخص نیست که دولتمردان واشنگتن چرا همه این‌ها را یک فهرست قرار داده‌اند. هواپیماها و کشتی‌ها چه ارتباطی با دخالت در انتخابات آمریکا دارند!»

در ادامه این بیانیه تأکید شده است:‌«درست مانند گذشته، این اقدام ضد روسی نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند. در عین حال ما از سیاستمداران آمریکایی می‌خواهیم که از بازی مضحک تحریم که به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود، دست بردارند و به عقل سلیم روی بیاورند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد نام دو فرد، سه شرکت، یک کشتی و سه هواپیما را به اتهام آنچه «دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸» خواند، به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) افزوده شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید