رئیس مجلس:

زمان وحدت کشورهای اسلامی فرارسیده است

کدخبر: ۳۰۵۶۷۴
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی طرح معامله قرن را اقدامی مضحک برای تجارت با حقوق مردم فلسطین دانست و گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و در صدد ایجاد وحدت باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه، 9 مهر ماه) در مراسم رونمایی از کتاب «تا فراموش نکنیم» که روایتی از ماجرای ویرانی و اشغال 418 روستای فلسطینی است، گفت: در چند دهه ملتی را آواره کردند اما به خاطر خفقان رسانه‌ای، نسل‌های جدید کمتر از این فاجعه مطلع هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه هولوکاست همواره دستاویزی برای رسانه‌ها بوده اما کمتر رسانه‌ای به مسئله فلسطین می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها طرح‌های مختلف صلح را برای فلسطینیان مطرح کردند که هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید، افزود: در واقع هر کدام از این طرح‌ها دامی برای از بین بردن جریان‌های فلسطینی بود.

لاریجانی با اشاره به طرح معامله قرن تصریح کرد: این طرح به دلیل اینکه بی‌سر و ته بود مورد استقبال قرار نگرفت و در اصطلاح سقط جنین شد؛ اما نباید فراموش کرد که بیان این طرح نشان داد سوءاستفاده کنندگان چه مسائلی را در ذهنشان می‌پرورانند زیرا این طرح مضحک، تجارت با حقوق مردم فلسطین بود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به مناقشاتی که برخی کشورهای اسلامی به آن دامن می‌زنند، اظهار کرد: این اقدامات برای منحرف کردن اذهان از حرکت‌های رژیم صهیونیستی است تا جایی که متأسفانه برخی از این کشورهای اسلامی در دام این رژیم می‌افتند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام باید پاسخ دهند جنگ‌هایی که در منطقه و حتی علیه مردم ایران به راه‌ انداخته‌اند، چه فایده‌ای داشته است، افزود: همان کسانی که آمریکا را در مسئله هسته‌ای و خروج از برجام تحریک کرده‌اند تصور می‌کردند با بروز تنش در منطقه می‌توانند ظرف مدت چند ماه کشورمان را دچار آسیب کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه متجاوزان به یمن باید پاسخ دهند که مسئله و اختلافات داخلی این کشور چه ارتباطی به آنها داشته است، گفت: نتیجه سایش‌هایی که در دنیای اسلام ایجاد می‌شود به نفع اسرائیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: زمانی بیان می‌کردیم که مسئله سوریه باید با گفت‌وگو حل شود اما برخی از کشورهای منطقه راه‌حل نظامی را گزینه نهایی می‌دانستند؛ اکنون همین کشورها در رابطه با یمن راهکار را گفت‌وگو می‌دانند و بر این اساس واسطه معرفی می‌کنند در حالی که نیازی به واسطه نیست و باید اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر امت اسلامی متحد باشند قطعاً قدرت بزرگی را تشکیل خواهند داد، ادامه داد: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و به دنبال وحدت باشند.
دکتر لاریجانی تصریح کرد: کتاب "تا فراموش نکنیم" از حرکتی پرده‌برداری می‌کند که نابودی یک ملت را دنبال می‌کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نسل جوان از مسئله فلسطین مطلع شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری از جمله رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش و حتی دانشگاه‌ها از این کتاب برای آشنایی نسل جوان با مسئله فلسطین استفاده کنند.
طرح دموکراتیک ایران برای مسئله فلسطین در سازمان ملل ثبت خواهد شد

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در این مراسم با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تلاش شد فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای برای مسئله فلسطین انجام شود، گفت: بر این اساس با حمایت‌های آقای لاریجانی در 4 حوزه اقدامات مختلفی انجام شد.

وی با اشاره به اقدام بین‌المللی دبیرخانه مذکور گفت: طبق دیدگاه رهبر انقلاب و طرح 4 ماده‌ای رفراندوم فسطین به عنوان راه‌حل سیاسی نهایی شده و برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز ارسال شده است؛ این طرح دموکراتیک در آینده نزدیک در سازمان ملل همگام با مسئله مقاومت ثبت خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات حقوقی و پارلمانی انجام شده تصریح کرد: تاکنون قوانین در حوزه حمایت از فلسطین به تصویب رسیده اما با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه تلاشی شده قوانینی برای مقابله با اقدامات توسعه طلبانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تهیه شود.

امیرعبداللهیان در خصوص گام‌های برداشته شده برای تنویر افکار عمومی در مسئله فلسطین نیز افزود: در این راستا کارگروه‌های تخصصی با همکاری دبیرخانه و دانشگاه تهران تشکیل شده تا نسل جوان و دانشجویان مباحث و شبهات خود در رابطه با فلسطین را مطرح و سپس پاسخ مورد نیز را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به محور چهارم فعالیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خاطر نشان کرد: در این بین فصلنامه راهبردی در سطح بین‌المللی به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی تهیه و منتشر می‌شود که خوشبختانه دارای مخاطبان خوبی است و این امر به تنویر افکار عمومی در رابطه با مسئله فلسطین کمک می‌کند.

صلاح زواوی سفیر فلسطین نیز در ادامه آیین رونمایی از کتاب «تا فراموش نکنیم»، گفت: کل کشورهای اسلامی باید برای آزادی قدس شریف در کنار جمهوری اسلامی ایران و فلسطین باشند.

وی با اشاره به اینکه وحدت کشورهای اسلامی و داشتن استقلال نباید در حد شعار باشد، تصریح کرد: برخی اختلافات بین کشورهای اسلامی به مسئله وحدت آسیب زده و این امر بدون شک به نفع اسرائیل است.

زواوی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نه تنها برای ایران بلکه برای کل کشورهای اسلامی نعمت بزرگی است و به برکت انقلاب اسلامی باید به سمت وحدت گام برداریم.

سفیر فلسطین با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه یمنی‌ها در مقابل دولت‌های اسلامی ایستاده‌اند که این امر برخلاف مولفه وحدت است، خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که رژیم صهیونیستی درصدد شکل دادن به اسرائیلی بزرگ است که دامنه آن شامل اردن، سوریه، لبنان و عراق خواهد شد لذا می‌توان از راه دیپلماسی اختلافات را حل کرد.

محمدتقی تقی‌پور، دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف نیز در ادامه با اشاره به اینکه کتاب "تا فراموش نکنیم" مستند ماجرای غمبار چگونگی اشغال، ویرانگری، آوارگی، اشغال و قتل عام صاحبان و ساکنان مناطقی از فلسطین است، گفت: این کتاب از سوی گروهی از پژوهشگران و مورخان پرتلاش که دغدغه مسئله فلسطین را داشتند تهیه و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: واقعیت‌ها و مستنداتی از حوادث تلخ مانند آوارگی هزاران کودک و زن و مرد از سرزمین‌شان فلسطین وجود دارد که در پی یک جنایت هدفمند از سوی رژیم صهیونیستی رقم خورده است.

تقی‌پور اظهار کرد: تاریخ رسمی جهان که تحت تأثیر اشغالگرانی همچون رژیم صهیونیستی است سعی می‌کند مسئله فلسطین را انکار کند و یا آن را به فراموشی بسپارد در حالی که امروزه هزاران آواره در پناهگاه‌ها چشم انتظار بازگشت به سرزمین مادری هستند.

 دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف خاطر نشان کرد: روی دیگری از جنایت فلسطین میزان و نقش حمایت آمریکا از این اقدامات اشغالگرانه است که باید به آن پرداخته شود زیرا راهبردی خطرناک مبتنی بر آیین اشغالگران سرزمین فلسطین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید