مرکز ردیابی نفتکش‌ها ادعای پمپئو در مورد آدریان دریا را رد کرد

کدخبر: ۳۰۵۸۲۹
اقتصادنیوز :مرکز تانکر ترکرز (TankerTrackers‌) که وظیفه رصد جابه جایی های نفت کش ها در آب های بین الملل را بر عهده دارد، روز چهارشنبه ادعای وزیر خارجه آمریکا در مورد تخلیه نفت آدریان دریا در سوریه را تکذیب کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین ،مرکز ردیابی تانکر ترکز روز چهارشنبه در پیامی توییتری با رد ادعای مایک پمپئو نوشت: ما تا کنون لنگر انداختن کشتی آدریان دریا یک در نزدیکی بنادر سوریه برای تخلیه نفت را تایید نکرده ایم.

مرکز تانکر ترکز همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: «این چیزی نیست که ما گفتیم. ما گفتیم که انتقال نفت هنوز قابل تایید نیست و ما نمی‌توانیم این را تایید کنیم. این (اظهارات پامپئو) ارائه اطلاعات نادرست و مغشوش است.

با سوء استفاده مقامات آمریکایی از برند مرکز ردیابی نفت کش برای پیشبرد سیاست های ضد ایرانی خود، مرکز ردیابی نفت کش ها اعلام کرد ما از امروز چهارشنبه دیگر کشتی آدریان دریا را از رصد سایت خود خارج کرده و این اقدام برای جلوگیری از سوء استفاده از برند شرکت می باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی مدعی شد: ایران برخلاف وعده به انگلیس، نفت کشتی «آدریان دریا ۱» را به ساحل سوریه منتقل کرده است.

کشتی «آدریان دریا ۱» که پیش از این «گریس ۱» نام داشت، 13 تیر توسط نیروهای انگلیسی در تنگه جبل الطارق با ادعاهای واهی  توقیف شد اما سرانجام دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق ۲۴ مرداد ماه در حکمی دستور رفع توقیف «آدریان دریا ۱» را صادر و اعلام کرد که دیگر دلیلی برای نگه داشتن این نفتکش وجود ندارد.

«فابیان پیکاردو» رئیس دولت جبل الطارق پیشتر گفته بود پهلو گرفتن نفتکش «آدریان دریا ۱» در ساحل سوریه به معنای نقض تعهد ایران نیست. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید