مبارزه اینستاگرام با قلدری اینترنتی

کدخبر: ۳۰۵۹۳۷
​اقتصاد نیوز:اینستاگرام برای مبارزه با قلدری اینترنتی در این شبکه، حالت جدیدی به نام «Restrict» یا «محدود کننده» را معرفی کرد که به صاحب اکانت اجازه می دهد تا دسترسی کاربرانی که در کامنت های خود از کلمات توهین آمیز و زشت استفاده می کنند را بدون مطلع شدن آنها محدود کند.
مبارزه اینستاگرام با قلدری اینترنتی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، طبق پستی که اینستاگرام منتشر کرده، با محدود کردن دسترسی کاربر خاطی کامنت های او فقط برای او قابل نمایش است و دیگران نمی توانند آنها را ببینند. کاربر می تواند با سوایپ کردن به سمت چپ روی کامنت مد نظر، رفتن به بخش تنظیمات حریم شخصی و یا از طریق اکانت کاربر مدنظر دسترسی وی را محدود کند.

به سه روش می توان دسترسی کاربر خاطی را محدود کرد.

در این روش کاربر مدنظر بلاک نمی شود و همچنان می توان کامنت او را با ضربه زدن روی پیام ظاهر شده مشاهده کرد که به نوعی شبیه پاسخ های Mute شده در توییتر است. در صورتیکه صاحب اکانت کامنت را تایید کند برای بقیه نمایش داده می شود. پس از محدود کردن کاربر، برای کامنت های او نوتیفیکیشن ارسال نخواهد شد که باز هم از این لحاظ آنرا شبیه Mute در توییتر می کند.

محدود کردن کاربر روی پیغام خصوصی یا دایرکت هم تاثیر خواهد گذاشت و این پیام ها اول به درخواست ارسال پیغام خصوصی تبدیل می شوند و برای آنها نوتیفیکیشن نیز ارسال نمی شود. البته صاحب اکانت همچنان می تواند پیام خصوصی را ببیند ولی کاربر محدود شده نمی تواند از خوانده شدن آن مطلع شده و یا وضعیت آنلاین شدن صاحب اکانت را ببیند.

اینستاگرام قابلیت Restrict را برای مبارزه با قلدری اینترنتی و همچنین محدود کردن کاربران قلدر در این شبکه قرار داده است. امکان بلاک کردن و مدیریت کامنت ها در این شبکه وجود دارد ولی این شبکه اجتماعی همچنان با مشکل «قلدری» (Bullying) دست و پنجه نرم می کند.

طبق گزارشی که پاییز گذشته در سایت The Atlantic منتشر شد، کاربران میزان قلدری در اینستاگرام را مشکلی «همیشگی» عنوان کردند. اینستاگرام از کاربران خود خصوصاً نوجوانان درخواست کرده تا در برابر کاربران قلدر کوتاه نیایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید