آخرین خبرها از تظاهرات مردم عراق

کدخبر: ۳۰۵۹۹۵
اقتصاد نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که به رغم ادامه تظاهرات در برخی شهرهای این کشور اوضاع امنیتی تحت کنترل است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که به رغم برگزاری تظاهرات در برخی مناطق اوضاع امنیتی تحت کنترل است.

همچنین عادل عبدالمهدی از مقر فرماندهی عملیات بغداد به همراه وزرای کشور و دفاع بازدید کرد و در جریان تحولات پایتخت قرار گرفت.

وی همچنین صبح امروز جکعه در پیام زنده تلویزیونی وعده حمایت و. پاسخگویی به خواسته های قانونی مردم عراق را داد و از نمایندگان پارلمان خواست تا از تغییرات در کابینه حمایت کنند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز مخالفتش را با هرگونه درگیری با تظاهرکنندگان اعلام کرد.

تعدادی از مناطق عراق اخیرا صحنه برگزاری تظاهرات علیه اوضاع اقتصادی و نبود فرصت‌های شغلی بوده است. در جریان این اعتراضات درگیری‌هایی نیز میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد که در جریان آن به گفته خبرگزاری رویترز تاکنون ۲۷ تن کشته شده‌اند.

همچنین اخباری تایید نشده درباره حمله تظاهرکنندگان به تعدادی از مقرهای دولتی در منطقه التاجی در شمال بغداد منتشر شد.

در همین راستا شورای عالی مبارزه با فساد عراق از برکناری ۱۰۰۰ کارمند بخش دولتی به اتهام اختلاس و هدر دادن اموال عمومی خبر داد.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی عراق خواست در تعامل با تظاهرکنندگان خویشتن‌داری خود را حفظ کنند.

این اتحادیه بر لزوم تحقق خواسته‌های مردم به ویژه اجرای اصلاحات اقتصادی تأکید کرد.

در این میان اداره فرودگاه بغداد یورش تظاهرکنندگان به ساختمان فرودگاه را تکذیب و اعلام کرد که فعالیت هواپیمایی به روال عادی درحال انجام است و هیچ تغییری در موعد پروازها صورت نگرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید