فرمانده ناجا:اعتماد مردم به ما روز‌به‌روز بیشتر شده است

کدخبر: ۳۰۶۰۲۵
اقتصادنیوز: فرمانده ناجا با بیان اینکه نمی‌گذاریم خدشه‌ای به امنیت مردم وارد شود، گفت: اعتماد مردم به نیروی انتظامی طبق نظرسنجی‌ها روز به روز بیشتر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا حسین اشتری پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، امین مردم" اظهار کرد: اگر بخواهیم بیشترین و بهترین خدمت را با سرعت و دقت بیشتر به مردم ارائه دهیم، باید از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این نیرو بعد از انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است، گفت: نیروی انتظامی در هر دهه‌ای، گامهای موثری برداشته و امروز هم به سمت پلیس هوشمند گام برمی‌داریم؛ در موضوع زیرساختها و فناوری اطلاعات گامهای مناسبی در دست انجام است.

وی افزود: هر چه قدر از تجهیزات، فناوری و تکنولوژی روز استفاده بهینه داشته باشیم حتماً در اجرای ماموریتها تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و در این مسیر توسط متخصصان ناجا و دلدادگان ناجا استفاده خواهد شد.

این مقام عالی انتظامی، نیروی انتظامی را پناه‌گاه مردم دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم و ارزشهای دینی و ملی کشور است و در این راه نیز جهادگونه عمل می‌کنیم و به عبارت فرماندهی معظم کل قوا به مثابه مجاهدین فی سبیل الله گامهای خوبی را برداشته‌ایم.

اشتری افزود: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن بیش از 13 هزار شهید تقدیم انقلاب، مردم و نظام اسلامی و برای امنیت مردم جان‌فشانی کرده و امروز مقابله با هرگونه ناهنجاری و ناامنی، اولویت کار ما است.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه اعتماد مردم به نیروی انتظامی طبق نظرسنجی‌ها روز به روز بیشتر شده است، متذکر شد: امنیت کشور و مردم یکی از اولویتهای ما است و با هرکسی که بخواهد به این امنیت، آرامش و آسایش مردم خدشه وارد کند با اقتدار برخورد می‌کنیم.

وی یادآور شد: مردم ما قانون‌مدار و وظیفه‌شناس هستند و در خدمت آنها هستیم؛ عطوفت نیروی انتظامی برای مردم عزیز و اقتدار این نیرو برای قانون‌گریزان است؛ افرادی که احیاناً در اقصی نقاط کشور به دنبال شرارت هستند بدانند که با آنها با سرپنجه قوی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ناجا همیشه در حال دفاع است و هیچگاه آن را تمام‌شده نمی‌داند، نیروی انتظامی برای تامین امنیت، خود را بدون هیچ تفاوتی خادم یکایک مردم می‌داند؛ اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیرمسلمان یا به نظام اسلامی وفادار است یا نیست حقوق عمومی آن باید محفوظ باشد.

اشتری تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات امنیت‌سازی و توسعه انضباط اجتماعی از جمله کاهش جرایم، کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده‌ها و افزایش کشفیات، رتبه مناسبی را دارد و هر ساله نسبت به سال گذشته کاهش جرایم و افزایش کشفیات را داریم.

فرمانده ناجا با اشاره به توفیقات پلیس در مبارزه و مقابله با باندها و شبکه‌های موادمخدر گفت: البته تمام دستگاه‌های قضایی، نظامی و امنیتی کمک کردند و برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان شدت بیشتری گرفته است، در موضوع برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات خوبی با کمک مردم عزیز اجرا شد و تاثیر آن را شاهد بودیم.

وی عنوان داشت: مشارکت مردم، نهادها و دستگاه‌ها با نیروی انتظامی وضعیت مناسب‌تری را برای ما رقم زده است، به اقشار مختلف مردم می‌گویم که در حوزه‌های مختلف با نیروی انتظامی مانند گذشته همکاری لازم را داشته باشند، امروز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم و تشکلهای مختلف با نیروی انتظامی همکاری دارند، هر مقدار که به فرموده مقام معظم رهبری از نظر مادی و معنوی به نیروی انتظامی مردم کمک شود حتماً تاثیر موثری در امنیت و آرامش مردم و نظم‌پذیری جامعه خواهد داشت.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه تمام مسئولان و آحاد مردم در امنیت مردم سهم دارند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با داشتن کارکنانی خدوم، مجاهد، فکر، تدبیر و تجهیزات مناسب سعی کرده تمام خلاءها را پر کند و نمی‌گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند اما باید همه کمک کنند، حتماً نیاز است دستگاه‌های مختلف و دولت برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی به این نیرو کمک کنند.

اشتری تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی در حال برداشتن گامهایی برای رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ پلیس تراز باید نیروهای توانمند داشته باشد و از آن حمایت شود.

رئیس پلیس کشور متذکر شد: نیروی انتظامی با تمام توان و قدرت آماده اجرای تمام ماموریتها است و نمی‌گذاریم خدشه‌ای به امنیت کشور وارد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید