استخراج بیت کوین در آزمایشگاه هسته ایی !

کدخبر: ۳۰۶۰۵۴
​اقتصاد نیوز:یک دانشمند هسته ای در روسیه به خاطر استخراج غیرقانونی بیت کوین در یکی از آزمایشگاه های فوق سری هسته ای در این کشور 7400 دلار جریمه شد.
استخراج بیت کوین در آزمایشگاه هسته ایی !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، «Denis Baykov»، یکی از سه دانشمندی است که در شهر ساروف (Sarov)، در 400 کیلومتری پایتخت روسیه حین استخراج بیت کوین با یک سیستم فوق پیشرفته دستگیر شده است. دو دانشمند هسته ای دیگر نیز با اتهامی مشابه بازداشت شده و منتظر محاکمه خود هستند.

سیستمی که توسط دانشمندان برای ماین بیت کوین مورد استفاده قرار می گرفته قدرتی برابر با یک پتافلاپ دارد. به عبارت دیگر این ابرکامپیوتر در هر ثانیه می تواند هزار تریلیون محاسبه انجام دهد.

هنوز مشخص نشده این دانشمندان پیش از دستگیری موفق به استخراج چه میزان بیت کوین شده اند. ولی وکیل یکی از آنها ضمن اشاره به اینکه استفاده از نرم افزار مخصوص مانع از شناسایی آنها در محیط کار شده، می گوید آنها از مدت ها پیش از دستگیری به ماین بیت کوین مشغول بوده اند:

«در مورد یک چیز اطمینان وجود دارد؛ اینکه آنها مدت ها قبل از دستگیری بیت کوین استخراج می کرده اند. البته آنها می گویند از کرده خود پشیمان هستند و ما فکر می کنیم آنها نه برای سود شخصی، بلکه برای اهداف شغلی دست به چنین کاری زده اند.»

این اولین بار نیست که از ابرکامپیوتر برای استخراج غیرقانونی بیت کوین استفاده می شود. سال 2014 یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد از ابرکامپیوتر این دانشگاه برای استخراج رمز ارز دوژکوین (Dogecoin) استفاده می کرد. در همان سال یکی از محققان بنیاد ملی علوم آمریکا (National Science Foundation) با سوءاستفاده از تجهیزات دولتی بیت کوین استخراج می کرد.

اوایل شهریور ماه امسال نیز گروهی از دانشمندان هسته ای در اوکراین به دلیل استخراج غیرقانونی رمز ارز در دومین نیروگاه برق هسته ای اوکراین بازداشت شدند. سازمان امنیتی اوکراین مدعی شد این کار امنیت آزمایشگاه فوق سری را با لو دادن مکان آن به خطر انداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید