«اوکراین گیت» شاکی دوم پیدا کرد

کدخبر: ۳۰۶۱۶۲
اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی می‌گوید یکی دیگر از مقامات جامعه اطلاعاتی این کشور قصد دارد در رابطه با پرونده اوکراین گیت و تخلف انتخاباتی ترامپ، طرح شکایت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نیویورک تایمز می‌گوید پرونده اوکراین گیت شاکی دوم پیدا کرده و یکی دیگر از مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز قصد دارد درباره مکالمه دردسرساز دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای اوکراینی‌اش، طرح شکایت کند.

حتی گفته می‌شود این فرد نسبت به شخصی که برای نخستین بار محتوی این مکالمه را افشا کرد و ادعا می‌شود از مقامات سی‌ا است؛ اطلاعات بیشتری دارد.

ظاهراً نفر دوم یکی از افرادی است که از سوی «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مورد بازپرسی قرار گرفته است.

طبق قوانین، چنانچه یک مقام وابسته به جامعه اطلاعاتی آمریکا بخواهد درباره مسائل مهم صحبت کند، باید با مراجعه به بازرس کل و ثبت شکایتی با محتوای افشاگرانه، برای خود مصونیت بخرد.

طرح شکایت مجدد می‌تواند آتش استیضاح ترامپ را که از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان افروخته شده، تیزتر کند.

گفتنی است ترامپ با هدف اعمال نفوذ بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، متهم به اعمال فشار بر ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی از راه جمع‌آوری مدرک علیه جو بایدن رقیب دموکرات خود است. وی زلنسکی را تهدید کرده چنانچه با وی همراهی نکند؛ کمک نظامی به اوکراین را منتفی خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با صدور احضاریه، به کاخ سفید تا ۱۸ اکتبر (۱۶ مهر) فرصت داده تا اسناد مربوط به اوکراین گیت را ارائه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید