عجیب ترین تسلیحات در جنگ جهانی دوم + عکس

کدخبر: ۳۰۶۳۱۹
اقتصاد نیوز: در سال 1944، کسب و کار خانوادگیKrupp اقدام به تولید پروتوتایپی منحصر به فرد از یک خودروی فوق سنگین مین روب کرد. این خودروی 130 تنی WunderWaffe 4 نام گرفت و مجهز به چرخ های فولادی با قطر 2.7 متر بود. اما جالب ترین نکته در طراحی این محصول متمایز، اتصال بخش های مختلف آن در ناحیه ای مرکزی به شمار می رفت که البته نیروی محرکه هر جز نیز با استفاده از موتور HL90 ساخت شرکت خودروسازی آلمانی مایباخ تامین می شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصرایران؛  خودرو نام برده در اواخر دوران جنگ جهانی دوم توسط ارتش آمریکا کشف شد و تحقیقات گسترده در زمینه جزئیات طراحی و چگونگی عملکرد آن آغاز شد.

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

گفتنی است که علاوه بر نمونه فوق، طراحی قدیمی تری از خودروی مورد بحث با همکاری سه کمپانی Alkett،Krupp  و مرسدس-بنز در سال 1942 معرفی شد که به مراتب از WunderWaffe 4 عجیب و غریب تر بود!

طبق آنچه که گفته شد، بدنه خودروی غیر معمول WunderWaffe 4 از بخش های متفاوتی شامل محفظه رزمی و محفظه موتور تشکیل شده بود و مجموعه آنها مجهز به یک سلاح قوی یعنی برجک تانک پانزر I برای مقابله با تهدیدات دشمن بودند. همچنین بسته به ناحیه ای از بدنه که مهمات دشمن به آن اصابت می کنند، این خودروی مین روب 20 تا 40 میلی متر از محافظت زرهی را در اختیار خدمه قرار می داد. قسمت زیرین بدنه در برابر مین های زمینی مقاوم بود و تا 80 میلی متر ضخامت داشت.

همانطور که مشاهده می کنید این محصول شباهت زیادی به یک تراکتور غول پیکر دارد. دو چرخ بسیار بزرگ و یک چرخ کوچکتر با استفاده از الگوی چرخ های تولید شده توسط کمپانی کاترپیلار(طی جنگ جهانی اول) شبیه به کفش های آهنی طراحی شده بودند که بتوانند در مقابل انفجار احتمالی مین های زمینی دوام بیاورند. البته این مورد فقط به صورت تئوری مطرح شد و نتوانست از منظر عملی به موفقیت چندانی دست یابد.

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

نوآوری دیگر هیتلر طی جنگ جهانی دوم که بعدها از آن به عنوان یکی از عجیب ترین تسلیحات آلمان ها یاد شد، " زنگ نازی " نام دارد. این تکنولوژی که طی آخرین مراحل جنگ پیشنهاد داده شد، طبق گزارش های به دست آمده قابلیت سفر به فضا را در اختیار یاران و نیروهای نظامی هیتلر قرار می داد. طبق برنامه ریزی های انجام شده این محصول اسرار آمیز بستری ویژه را برای رایش سوم فراهم می آورد تا بتواند به ماه، مریخ و حتی مسافت های دورتر در فضا سفر کند. آن هم با استفاده از یک سیستم تامین نیروی محرکه ضد گرانش که اساس کارش چندان قابل تفسیر نبود!

گفته می شود که این تکنولوژی ضد گرانش پس از پایان جنگ به دست نیروهای آمریکایی افتاد و آزمایش های متعددی روی آن صورت گرفت. همچنین به نظر می رسد که هیتلر شخصا دستور توسعه زنگ نازی را به عنوان بخشی از یک برنامه مخفی فضایی طی جنگ جهانی دوم داده باشد. بسیاری از متخصصین معتقد هستند کهWunderwaffe  و زنگ نازی هر دو از جمله ابر تسلیحاتی هستند که در اثر افزایش فشار شکست جنگ بر هیتلر و با هدف بازگشت به دوران قبل و بالا رفتن احتمال موفقیت وارد مسیر توسعه شدند. اما در نهایت این ماشین عجیب که ظاهری مشابه ناقوس داشت، تا چه اندازه توانست انتظارات هیتلر و همراهان وی را برآورده سازد؟ آیا اصلا از آن استفاده شد و اکنون کجاست؟

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

طبق گزارش های موجود، زنگ نازی به کمک تیمی متشکل از دانشمندان خبره و مهندسین با رهبری ژنرال Hans Kammler توسعه یافت. در این میان کامل ترین توضیحی که برای تکنولوژی مذکور داده شده، قابلیت غلبه بر نیروی گرانش زمین و سفر به فضا بوده است. گفتنی است که Kammler مسئول شمار دیگری هم از برنامه های نظامی نازی بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به پروژه موشکی V-2 اشاره کرد. اولین موشک بالستیک دور برد جهان که قرار بود از آن در مراحل پایانی جنگ برای کشتاری گسترده در لندن استفاده شود. با این حال همچنان زنگ نازی مرموز ترین پروژه وی به شمار می رود.

در سال 2014 مستندی آلمانی ساخته شد که این محصول را در فاز ابتدایی تولید خود، یک جنگنده پنهان کار معرفی کرده بود. هدف از ساخت آن نیز غلبه بر برتری هوایی نیروهای متفقین اعلام شد. محصول نهایی شکلی زنگ مانند و قطری حدود 3 متر داشت. در تولید آن هم از ماده ای به رنگ مس تحت عنوان "فلز سبک" استفاده شده بود. با استناد به گزارش های ضد و نقیض، این بشقاب پرنده به وسیله سوخت عجیب قرمز رنگ که برخی از متخصصین آن را جیوه قرمز می دانند، قابلیت بالا رفتن از سطح زمین را در اختیار داشت.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این  لینک  دنبال کنید.

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

دو مورد از عجیب ترین تسلیحات جنگ جهانی دوم! (+تصاویر)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید