زندانی شدن زائران اربعین در باند فرودگاه امام خمینی (ره)!

کدخبر: ۳۰۶۳۴۱
اقتصاد نیوز:شماری از زائران اربعین حسینی که قصد عزیمت هوایی به عتبات عالیات را دارند، از صبح امروز در فرودگاه بین المللی امام خمینی گرفتار شده اند.
زندانی شدن زائران اربعین در باند فرودگاه امام خمینی (ره)!

به گزارش  اقتصاد نیوز و به نقل از  تابناک، پرواز شماره ۲۲۳۸ هواپیمایی قشم ایر که بر اساس برنامه قرار بود ساعت ۸ صبح امروز (۱۴مهرماه) تهران را به مقصد نجف اشرف ترک نماید، به دلایلی ناگفته متوقف مانده و به محبوس شدن انبوه مسافران در هواپیما منجر شده است.

رویدادی که ظاهرا ناشی از نقص فنی بزرگی در هواپیماست. این را یکی از مسافران این پرواز می‌گوید: همه چیز به روال معمول پرواز‌ها صورت گرفت و بوردینگ ساعت ۷ صبح انجام شد تا از ساعت ۷:۳۰ دقیقه همه چشم انتظار انجام پرواز باشند، اما کمی بعد گفتن نقصی بروز کرده است.

وی می‌افزاید: ساعتی بعد ظاهرا همه چیز رفع شده بود چراکه هواپیما به ابتدای باند رفت تا تیک آف کند، اما ظاهرا در میانه راه مشکلی بروز کرد که موجب ترمز شدید و انحراف هواپیما از باند شد و بعد از آن گفتند باید منتظر بمانیم تا هواپیمای جایگزین آماده شود.

اتفاقی که تا لحظه تنظیم این خبر یعنی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه رقم نخورده و موجب اعتراض شدید مسافران شده که در پرواز محبوس شده اند و اجازه پیاده شدن از آن را ندارند. حبسی طولانی مدت که با اطلاع رسانی و شفاف سازی اوضاع از طرف کادر پرواز هم همراه نشده است.

آن گونه که مسافران می‌گویند، با افزایش اعتراضات مسافران، دقایقی پیش شماری از اتباع عراق که از مسافران این پرواز بودند، اجازه خروج از هواپیما را یافتند، اما کادر پرواز با تاکید بر این نکته که حدااکثر تا سی دقیقه آتی پرواز صورت خواهد پذیرفت، مانع از پیاده شدن دیگر مسافران می‌شوند.

مسافرانی که البته از گذشته به تاخیر در پرواز‌ها در کشورمان خو گرفته اند و می‌دانند که هر چه اعتراض کنند هم صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد و به آن ترتیب اثر داده نمی‌شود، اما اسارت چندین ساعته در هواپیما روی باند چیزی نیست که برایشان قابل هضم باشد.

رویدادی عجیب که باید دید طی روز‌های آتی و با شدت گرفتن موج سفر به عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی چند بار دیگر تکرار خواهد شد و چه بعاد عجیب و غریب دیگری خواهد یافت. آیا ممکن است با واکنش مسئولان از جمله وزارت راه و سازمان هواپیمایی مواجه شود؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید