میوه ای که با سرطان مقابله می کند

کدخبر: ۳۰۶۴۳۵
​اقتصاد نیوز:نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که داشتن رژیم غذایی سرشار از آلو خشک می تواند باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان کولون شود.
میوه ای که با سرطان مقابله می کند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، آلو خشک یک میوه ی خشک بسیار خوشمزه است که طعم خوبی به انواع غذاها و خورش ها می دهد. این میوه ی خشک سرشار از فیبر و ویتامین های مورد نیاز بدن است. اخیراً نتایج یک پژوهش آمریکایی که در کنفرانس بیولوژی ارائه شده است نشان می دهد داشتن یک رژیم غذایی حاوی آلو خشک باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم شده و خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهد. محققان دانشگاه بوستون و دانشگاه کالیفرنیای شمالی ایالات متحده ی آمریکا روی بررسی های موجود مطالعاتی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی می تواند باعث تغییر متابولیسم و ترکیبات میکروبیوتا (مجموعه ی میکروب های موجود در کولون و لوله ی گوارش) شود.

محققان به گروهی از موش های آزمایشگاهی یک رژیم غذایی سرشار از آلو خشک و گروهی دیگر رژیمی خنثی دادند. سپس محتوای روده ای و بافت های متفاوت کولون موش ها را بررسی کرده و مشاهده کردند موش هایی که آلوخشک مصرف کرده اند باکتری های مفید بیشتری در روده ها و دیورتیکول های غیرعادی کمتری دارند. دیورتیکول ها معمولاً در مواقع ضایعات پیش سرطانی دیده می شوند.

به عقیده ی محققان این دو پدیده یعنی باکتری های مفید بیشتر و دیورتیکول های کمتر باعث محافظت بیشتر از کولون و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون می شود. نتایج پژوهش های دیگر نیز نشان داده است که داشتن رژیم گیاهخواری نیز باعث کاهش خطر ابتلا به این نوع سرطان می شود. در هر حال توصیه می شود که آلو خشک را در برنامه ی غذایی آورده و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا روده های سالم تری داشته باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید