نسل آینده گوشی های اپل با چه نامی وارد بازار می شوند؟

کدخبر: ۳۰۶۵۸۹
اقتصاد نیوز: شرکت اپل قصد دارد تا به جای نام آیفون 11S برای گوشی های سال 2020، از نام آیفون 12 استفاده کند.
نسل آینده گوشی های اپل با چه نامی وارد بازار می شوند؟

از آغاز نامگذاری آیفون X، ابداع نام برای گوشی های هوشمند اپل گیج کننده و غیر قابل پیش بینی شده است. این کمپانی بزرگ در سال گذشته از عبارت Max و در سال جاری برای نخستین بار از پسوند Pro برای گوشی های خود استفاده کرد. یکی از تحلیلگران معروف بر این باور است که اپل احتمالا در سال 2020، از نام آیفون 12 استفاده خواهد کرد. به نظر می رسد که انتخاب این نام، یک ایده مناسب برای اتمام این سردرگمی ها باشد.   

از سال 2009، اپل به طور متناوب از اعداد یا حرف S برای مدل های جایگزین خود استفاده می کند. البته به این نکته باید اشاره کرد که در سال 2017، هیچ محصولی به نام آیفون 9 و یا آیفون 7S ساخته نشد. این کمپانی آمریکایی مجددا در سال 2020، از نام آیفون 11S صرف نظر کرده و مستقیما از نام آیفون 12 برای محصول جدید خود استفاده خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد:  آنر V30 و آنر V30 پرو به دوربین 60 مگاپیکسلی مجهز می شوند

به سختی می توان دلیل این تصمیم گیری را توضیح داد. برای شروع، با معرفی آیفون 11 و وارد شدن رویه عددگذاری به حوزه دو رقمی، اضافه کردن حرف S موجب طولانی شدن نامطلوب نام گوشی می شود. این واقعیت احتمالا یکی از دلایل تغییر رویه نام گذاری محصولات آینده شرکت اپل باشد.

آیفون 12 اپل

دلیل دیگر آن است که آیفون 2020 همانند آیفون X، برتری قابل توجهی نسبت به مدل های قدیمی تر دارد. ظاهرا آیفون آینده از طراحی iPhone 4 الهام گرفته و علاوه بر داشتن سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر، از فناوری 5G نیز پشتیبانی می کند. بنابراین نمی توان آیفون 2020 را یک نسخه ارتقا یافته از آیفون 11 در نظر گرفت.

جالب است بدانید که پیش از پیشنهاد نام آیفون 12 برای گوشی های 2020، اپل در صدد بود تا محصولی به نام آیفون SE2 را به دنیا معرفی کند. طبق شایعات منتشر شده، آیفون SE2 مجهز به صفحه LCD و تراشه بایونیک A13 است. این گوشی نیز ظاهرا در سه ماهه اول سال 2020 روانه بازار می شود. این گوشی در اصل نسخه بهبود یافته آیفون 11 خواهد بود. به طور کلی انتظار می رود که در سال 2020، فروش محصولات اپل نسبت به سال های قبلی افزایش چشمگیری داشته باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید