واکنش سردار کمالی به پیشنهاد افزایش سن سربازی

کدخبر: ۳۰۶۵۹۷
اقتصادنیوز: رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن سربازی گفت: چنین طرحی به ستاد کل واصل نشده است.

 موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهار نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعویق افتادن مهلت سربازی مشمولان اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح از هر طرحی که در راستای ارتقاء و بهینه سازی سربازی باشد استقبال می‌کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: طرح پیشنهادی قبل از اینکه رسانه‌ای شود باید برای متولی امر سربازی که ستاد کل نیروهای مسلح است فرستاده شود تا طبق جلسات کارشناسی معایب و محاسنش احصا شود و بعد هم طی فرایند قانونی مراحل آن انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر مشمولان دیپلم می‌توانند واحدهایشان را طوری تنظیم کنندکه درس‌شان تا سن ورود به 21 سالگی ادامه پیدا کند؛ بعد از دیپلم هم یک سال فرصت دارند یعنی می‌توان گفت تا آستانه 22 سالگی فرصت برای درس خواندن دارند؛ اما در واقع جوانان ما دنبال این هستند که سریعا تکلیف سربازی خود را مشخص کرده و وارد زندگی شوند و دوست ندارند سن سربازی افزایش پیدا کند.

کمالی افزود: اگر بخواهیم سن سربازی را 21-22 سال قرار دهیم فردی که بخواهد دکتری بخواند با این تاخیرها و فاصله‌هایی که ایجاد می‌شود وارد میانسالی می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید دوباره بر این مطلب که هنوز طرح فوق به ستاد کل واصل نشده و بررسی‌های لازم انجام نشده، اعلام کرد: در همین دید اول می‌توان گفت که طرح فوق کارشناسی نشده است و آثار مثبتی برای جوانان نخواهد داشت.

وی به جوانان توصیه کرد : تکلیف سربازی خود را برابر مقررات فعلی سربازی روشن کند و به طرح‌ها و شایعات توجه نکنند.

گفتنی است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از ستادکل نیروهای مسلح درخواست به تعویق افتادن مهلت سربازی مشمولان را داشته است، اعلام کرد: اگر سن اعزام به سربازی با دو سال تعویق 20 سال شود یقینا فشار کنکور بر دانش‌آموزان کاهش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید