جف بزوس در مسیر تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان

کدخبر: ۳۰۶۶۲۲
​اقتصاد نیوز:طبق پیش بینی ها، اولین تریلیونر جهان در سال 2026 معرفی خواهد شد و این عنوان به احتمال بسیار به جف بزوس، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت آمازون خواهد رسید.
جف بزوس در مسیر تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، آیا ممکن است در چند سال آینده شاهد ظهور تریلیونر های دلاری باشیم؟ در این صورت چه کسی می تواند عنوان اولین تریلیونر جهان را به نام خود ثبت کند؟ بر اساس پیش بینی ها، به احتمال بسیار این افتخار به جف بزوس، مالک و بنیانگذار شرکت آمازون خواهد رسید.

شرکت کومپاریسون با آنالیز دیتاهای ۵ سال گذشته ثروتمندترین شرکت ها و افراد در سراسر دنیا، در صدد پیش بینی اولین فردی برآمده که قادر خواهد بود برای نخستین بار ثروتی برابر با یک تریلیون دلار کسب کند و افتخار اولین تریلیونر جهان را به خود اختصاص دهد.

تاکنون هیچ فرد یا کارآفرینی قادر نبوده است تا 1 تریلیون دلار سرمایه را جمع آوری کند. بزوس اخیرا و پس از طلاق همسر خود مجبور شد 38 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست بدهد، با این وجود همچنان عنوان دار ثروتمندترین مرد جهان است.

شرکت آمازون طی ۵ سال گذشته به طور متوسط رشد ۳۴ درصدی را شاهد بوده است و در صورت طی شدن این روند به احتمال زیاد بزوس می تواند تا سال ۲۰۲۶ به ثروت تریلیون دلاری رسیده و بر صدر جدول ثروتمندترین انسان های روی کره زمین جا خوش کند.

جک ما از علی بابا، لری پیج و سرگئی برین از گوگل و زاکربرگ از فیسبوک هم در لیست کلوپ تریلیونرها قرار دارند، اما این بزوس است که بیشترین شانس را برای کسب عنوان اولین تریلیونر جهان داراست. از نظر کومپاریسون زاکربرگ نیز پتانسیل رسیدن به ۱ تریلیون دلار را دارد، اما ممکن است برای رسیدن به این آرزو نیازمند زمان بیشتری باشد. جالب اینکه در لیست ارائه شده نشانی از  بیل گیتس، مدیر عامل شرکت مایکروسافت نیست و به احتمال زیاد این کارآفرین رسیدن به چنین ثروت عظیمی را تجربه نخواهد کرد.

این بار جدال ابرثروتمندان است برای تبدیل شدن به نخستین تریلیونر جهان. در سراسر دنیا افراد بسیاری هستند که ثروت آنها فراتر از میلیادر دلار رفته است، اما تاکنون هیچ یک نتوانسته است رکور ثروت یک میلیارد دلاری را بشکند. در واقع طی سال های گذشته میلیاردرهای بسیاری به کلوپ ثروتمندان پیوسته اند و همچنان بر تعداد آنها افزوده می شود، اما ثروتی که بالغ بر یک تریلیون دلار یعنی معادل با هزار میلیارد دلار باشد را می توان یک ثروت افسانه ای توصیف کرد.

دومین فردی که بنا به برآورد شرکت کومپاریسون طی ساله های آینده ممکن است وارد کلوپ ثروتمندان شود یک ثروتمند چینی به نام شو جیایین است که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می کند. جالب است بدانید اکثریت افرادی که ظرفیت تبدیل شدن به تریلیونر های ثروتمند را دارند از صاحبان و مدیران عامل شرکت‌های فناوری هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید