آمریکا اقدام کرد

محدودیت‌ ویزایی مقامات چینی به دلیل سرکوب مسلمانان

کدخبر: ۳۰۶۸۰۰
وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه محدودیت هایی را برای مقامات چین و حزب کمونیست این کشور در زمینه صدور روادید در نظر گرفت. این محدودیت ها به دلیل بدرفتاری چین با اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ وضع شده است.
محدودیت‌ ویزایی مقامات چینی به دلیل سرکوب مسلمانان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، دولت آمریکا پیش از این از احتمال اعمال تحریم هایی علیه مقامات چینی به دلیل بدرفتاری با مسلمانان اویغور سخن گفته بود. یکی از کسانی که انتظار می رفت در فهرست تحریم های آمریکا قرار گیرد چن کوانگو، دبیر حزب کمونیست در استان سین کیانگ بود.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود اشاره ای به نام مقاماتی که محدودیت صدور روادید در مورد آنها اجرا خواهد شد نکرده است.

آمریکا روز دوشنبه نام ۲۸ سازمان نظارتی و شرکت چینی را در ارتباط با نقض حقوق مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت های قومی غالبا مسلمان در فهرست تحریم های خود قرار داده بود.

از جمله شرکت های تحریم شده می توان به شرکت نظارت ویدئویی «هایک ویژن» و «داهوآ» اشاره کرد. با اعمال تحریم ها این شرکت ها نمی توانند با آمریکا به داد و ستد بپردازند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعمال محدودیت صدور روادید برای مقامات چین را «مکمل کننده» تصمیم وزارت تجارت ایالات متحده در تحریم ۲۸ سازمان نظارتی و شرکت چینی دانسته است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تحریم های جدید آمریکا علیه چین احتمال دستیابی دو کشور به توافق تجاری را کم کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید