پمپئو در تماس با عبدالمهدی: کسانی که در اعتراضات اخیر حقوق بشر را نقض کردند باید پاسخگو باشند

کدخبر: ۳۰۶۸۱۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در تماس با نخست وزیر عراق، خشونت‌های اخیر در این کشور را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست تا با اعمال اصلاحات و مبارزه با فساد، شکایات معترضان را برطرف سازد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا مورگان اورتاگس شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر افزود: مایک پمپئو در تماس با عادل عبدالمهدی، خشونت های اخیر در عراق را محکوم کرد و یادآور شد کسانی که حقوق بشر را نقض کردند باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: پمپئو تاکید کرد که راهپیمایی‌های مسالمت آمیز عنصر اساسی در همه دموکراسی ها است با این حال خشونت از ناحیه ماموران امنیتی یا معترضان، در راهپیمایی‌ها هیچ جایی ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: وزیر خارجه به خاطر از دست رفتن غم انگیز جان چند نفر در روزهای گذشته ابراز تاسف کرد و از دولت عراق خواست تا حداکثر خویشتنداری را به خرج دهد.

اورتاگس اظهار کرد: پمپئو همچنین بر تعهد مداوم آمریکا نسبت به یک عراق قدرتمند، مستقل و مرفه در چارچوب توافقنامه استراتژیک فی ما بین تاکید کرد.

وی یادآور شد: وزیر خارجه، عبدالمهدی نخست وزیر عراق را ترغیب کرد تا با اعمال اصلاحات و مقابله با فساد ، اقدامات فوری را برای رفع شکایات معترضان به عمل آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید