حمایت سناتور مشهور جمهوری‌خواه از تصمیم ترامپ درباره سوریه

کدخبر: ۳۰۶۸۴۲
اقتصادنیوز: سناتور جمهوریخواه مشهور آمریکایی تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را تحسین کرده و آنچه را که یک "فراکسیون نومحاظه‌کاران جنگ‌طلب" در سنای این کشور خواند مقصر کشاندن واشنگتن به جنگ در سراسر جهان دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته خبرگزاری آناتولی، رند پُل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در توئیتی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه حمایت کرد.

او در یک توئیت نوشت: تعداد زیادی از نومحافظه‌کاران می‌خواهند که ما برای همیشه در جنگهای خاورمیانه گرفتار باشیم. حق کاملا با دونالد ترامپ است که به این جنگها پایان دهد و سربازان ما را به خانه برگرداند.

دونالد ترامپ اخیرا مجددا بر تعهد دولتش برای خارج ساختن سربازان آمریکایی از سوریه تاکید کرد و پیش از اعلام این صحبت نیز یک گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این خصوص داشت.

رند پُل در ادامه توئیتش تصریح کرد: آمریکا خیلی سال قبل و در ابتدا قرار بود فقط برای 30 روز در سوریه بماند. ما در این کشور ماندیم و هر چه عمیقتر در جنگ در این کشور درگیر شدیم بدون آن که هدفی مد نظرمان باشد.

وی افزود: من کاملا جانب ترامپ را می‌گیرم وقتی که او دوباره میخواهد به وعده‌اش برای پایان دادن به جنگهای بی‌پایان ما عمل کند و یک سیاست خارجی درست مبتنی بر شعار "اول آمریکا" داشته باشد.

 رند پُل همچنین با شبکه فاکس نیوز نیز مصاحبه کرده  و به شرح مخالفتش با ابراز نگرانی سناتورهای جمهوری‌خواه سرشناسی نظیر لیندسی گراهام و میچ مک‌کانل در خصوص تصمیم دونالد ترامپ در قبال نیروهای آمریکایی در سوریه پرداخت و آنها را تشکیل دهنده یک "فراکسیون نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب" در سنای آمریکا دانست.

رند پُل خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که ما یک لیست از اسامی اعضای یک فراکسیون نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب را ارائه کردیم. درست است. آنها می خواهند همیشه وضعیت جنگی را حفظ کنند. آنها همواره فکر می‌کنند که جنگ بهترین پاسخ است.

رند پُل در ادامه خاطر نشان کرد: ترامپ اکنون مشکلی را تصدیق می‌کند که زمانی رونالد ریگان در شهر بیروت پایتخت لبنان و در زمانی که دیگر خیلی دیر شده بود به آن اذعان کرد.

وی افزود: نگه‌داشتن سیصد یا چهارصد تن در وضعیتی آسیب‌پذیر در یک منطقه می‌توان منجر به فاجعه شود اما همچنین واقعا کمکی هم به حفظ امنیت ملی ما نمی‌کند. می‌دانید که من رویکردم این است که یا باید کاری را با جسارت کافی و در ابعاد بزرگ انجام داده و به پایان برسانیم یا در غیر این صورت اصلا سراغش نرویم.

رند پُل در عین حال بر وجود فشار بر ترکیه به خاطر میزبانی از سه میلیون آواره سوری تاکید کرده و گفت، کشورهای منطقه با تهدیدات بیشتری علیه توسعه خود مواجه بوده و باید در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

او تصریح کرد: در آنجا این ترکیه‌ای ها و سوری‌ها هستند که زندگی می‌کنند  و ظاهرا آنها به توافقی رسیده‌اند و حدود سه میلیون آواره سوری نیز در ترکیه هستند. می‌دانید که آنها به دنبال این هستند که بخشی از این آوارگان را دوباره به سوریه بازگردانند و آنها برای این منظور باید مناطقی را در کنترل خود داشته باشند.

رند پُل گفت: از نظر من بهترین جواب این است که بگوییم ما همه جوابهای دنیا را در سرمان نداریم و مردمی که آنجا زندگی می‌کنند باید همیشه نقش بیشتری در بازی داشته باشند و این که نباید فکر کرد که همیشه این آمریکا است که مسئول شرکت در هر جنگی در جهان و یافتن صلح برای هر جنگی در جهان است. ما 18 سال است که نتوانسته‌ایم در افغانستان صلح را برقرار کنیم بنابراین من مطمئنا فکر می‌کنم که ما نخواهیم توانست در سوریه صلح را بیابیم.

رند پُل همچنین گفت، این "غیرواقع‌بینانه" است که انتظار داشته باشیم ترکیه یا سوریه دست از بخشی از خاک خود کشیده و آن را به عنوان یک منطقه خودمختار برای کردها تعیین کنند و اگر کردها دنبال خودمختاری هستند باید بروند در منطقه کردستان عراق زندگی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید