تولید کنندگان داخلی جای برندهای خارجی را در بازار لوازم خانگی می‌گیرند

کدخبر: ۳۰۶۸۶۶
اقتصادنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «سامسونگ» و «ال جی» از کشور رفته‌اند و بنا بر اخباری که در اختیار دارم، تولید کنندگان داخلی جای برندهای خارجی را می‌گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در مورد لوازم خانگی، تولید داخل یکی از اولویت های ماست. خوشبختانه در برخی از اقلام مثل یخچال فریزر، روند تولید رشد خوبی داشته است.

وی افزود: در بخشی دیگر از این لوازم خانگی روند تولیدی ما کاهشی بوده به این دلیل که سامسونگ و ال جی از کشور رفته اند، پس ما باید مجددا به دنبال تولید در داخل باشیم و بنا بر اخباری که در اختیاردارم، تولید کنندگان داخلی جای برندهای خارجی را می گیرند.

وزیر صمت تاکید کرد: بعضاً محصولات در داخل تولید می شود اما برند خارجی روی آن زده می شود و می گویند که به این شکل، مشتری پسند است.

رحمانی با بیان اینکه ما باید به دنبال برندسازی و فرهنگ سازی باشیم تا مردم از محصولات داخلی بیشتر استفاده کنند،اظهار داشت: البته در این حوزه پیشرفت های خوبی داشتیم و شرایط امروز با ۵ سال پیش قابل قیاس نیست. بسیاری از محصولات تولید شده در داخل به کشورهای دیگر از جمله اروپا صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان و صادرکنندگان می خواهم که محصولات بی کیفیت تولید و صادر نکنند و موجب بدنامی کالای ایرانی در جهان نشوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج شرکت های خارجی بعد از آغاز تحریم ها از کشور نیز، گفت: بسیاری از این شرکت ها برخلاف قرارداد و اصول حاکم بر روابط تجاری دنیا با تهدید یک کشور قرارداد خود را رها کرده و از ایران رفتند اما با این وجود ما به دنبال تولید این محصولات در داخل کشور هستیم و در ماه های آینده تلویزیون تولید داخل و با برند ایرانی به بازار ارائه خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم کالاهای مورد نیاز را در داخل تولید کنیم سدی در مقابل تحریم ها ایجاد کرده ایم. هر تولید کننده ای که به دنبال تولید کالا در داخل کشور باشد را حمایت می کنیم. همچنین از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان می خواهیم که وارد این عرصه شوند و نیازهای حوزه صنعت را بومی سازی کنند تا بتوانیم صنعت کشور را نجات دهیم.

وی گفت: اگر خلافی نیز در عرصه های مختلف وجود دارد باید به مسئولان ذیربط آن اطلاع داده شود نه اینکه به کسان دیگری اعلام کنیم. ما نیز در کنار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وظیفه خود می دانیم که اگر ایرادی وجود دارد پیگیری  و به دنبال رفع آن باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید