تازه ترین تحولات شمال شرق سوریه/ جگنده‌های ترکیه عمق 50 کیلومتری داخل سوریه را بمباران کردند

کدخبر: ۳۰۶۹۴۱
اقتصادنیوز : کردهای سوریه عصر چهارشنبه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه دو شهر در مناطق جنوبی ترکیه و هم مرز با سوریه را خمپاره باران کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، ترکیه اعلام کرد که نیروهای کرد شهر مرزی «جیلان پنار» در جنوب ترکیه را با دو خمپاره هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه "الاخباریه " سوریه،  دقایقی پس از اعلام آغاز عملیات نظامی  ترکیه در شمال سوریه، توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز پایگاه‌های نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه را در "سرکانیه" و "گیرسپی" هدف قرار دادند.

به گزارش کانال توئیت پرس، منابع محلی سوریه  نیز از وقوع دست کم  پنج انفجار مهیب در شهرهای "رأس‌العین" و "تل‌أبیض" در شمال سوریه خبر دادند.

در همین راستا ارتش دموکراتیک سوریه/ SDF از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن دو تن دیگر در بمباران دهکده مشرفه در غرب راس العین خبر داد

 منابع کُرد نیز اعلام کردند جنگنده‌های ترکیه عمق 50 کیلومتری داخل سوریه را بمباران کردند

در ادامه نیز رسانه های ترکیه اعلام کردند که  6 خمپاره از سوی کردها از قمیشلی به سوی گذرگاه نصیبین در ترکیه شلیک شده است.

ارتش دموکراتیک سوریه/ SDF عملیات نظامی خود علیه داعش را متوقف کرد

به دنبال حمله ترکیه به شمال سوریه، ارتش دموکراتیک سوریه که تاکنون توسط آمریکا پشتیبانی نظامی شده و علیه داعش می‌جنگید، اعلام کرد حملات خود به داعش را متوقف می‌کند.

ارتش دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای کرد،عرب،آشوری، ارمنی و ترکمان است که در خلال جنگ داخلی سوریه تاسیس شد و با آمریکا علیه داعش متحد شد.

 گفتنی است گروه شبه نظامی YPG یا یگان‌های مدافع خلق، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است که ترکیه در حمله خود به شمالی سوریه این گروه و پ‌ک‌ک را مورد هدف خود قرار داده است.

 گروه YPG معتقد است ترامپ از پشت به آنها خنجر زده است و به همین دلیل مبارزه با داعش را رها می‌کنند.

 آخرین اخبار از عملیات نظامی بهار صلح ترکیه در سوریه

 ارتش ترکیه همراه با «ارتش آزاد سوریه»به  سوریه حمله کرده تا دو گروه پ‌ک‌ک و YPG را از منطقه بیرون کرده و منطقه امن ایجاد کند.

شبه نظامیان  YPG یا یگان‌های مدافع خلق در زیرمجموعه SDF یا ارتش دموکراتیک سوریه بوده که توسط آمریکا تجهیز شده و علیه داعش مبارزه کرده‌ و اکنون آمریکا حمایت خود را از این گروه برداشته است.

 ارتش دموکراتیک سوریه در پاسخ به بدعهدی آمریکا اعلام کرد مبارزه با داعش را متوقف می‌کند.

 فرانسه و انگلیس ضمن محکومیت حمله ترکیه خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در این زمینه شدند.

 سفیر آمریکا در آنکارا ساعاتی قبل از حمله در وزارت خارجه ترکیه جلسه توجیهی داشت.

 وزیر خارجه آلمان نیز ضمن محکومیت حمله ترکیه، اعلام کرد این کار باعث احیای مجدد داعش در منطقه می‌شود.

 دبیرکل ناتو نیز از ترکیه خواست خویشتندار باشد و گفت هرگونه اقدام نظامی باید متناسب باشد تا منطقه به بی ثباتی کشیده نشود.

 به دنبال حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه، تعدادی غیر نظامی کشته شده و مردم شهر مرزی راس العین در شمال سوریه پا به فرار گذاشته‌اند.

کاخ سفید نیز عملیات نظامی ترکیه در سوریه را ایده ای بد قلمداد کرد.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید