کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تونس محبوس شده، آزاد شد

کدخبر: ۳۰۶۹۹۴
اقتصاد نیوز: کاندیدای محبوس راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس که به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی بازداشت شده بود، آزاد شد. او پس از آزادی تعهد داد با جنبش النهضه وارد هیچ‌گونه ائتلاف سیاسی نشود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تونس محبوس شده، آزاد شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،نبیل القروی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تونس که به اتهامات فساد بازداشت شده بود، با حکمی قضایی آزاد شد.

جمعی از حامیان القروی زمان آزادی او از زندان دور او جمع شده و او را روی شانه‌هایشان بردند، القروی به سرعت با یک خودرو از زندان خارج شد.

کمال بن مسعود، وکیل القروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: دادگاه فرجام‌خواهی از رای ادامه بازداشت او که اواخر اوت صادر شده بود، چشم‌پوشی کرد.

نزیه الصویعی، یکی از وکلای هیئت دفاع القروی نیز اظهار کرد: حکم بازداشت لغو شد و القروی آزاد است و تحقیق ادامه خواهد یافت.

اما حکم آزادی شامل حال برادر او غازی القروی که همراه با او بازداشت شده و از مرکز بنزرت (در شمال تونس) کاندیدا شده بود، نشده و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره او و محل بازداشتش به بیرون درز نکرده است.

در پی لغو حکم بازداشت القروی و صدور حکم آزادی او، جمعی از حامیانش با در دست داشتن تصاویر او در مقابل دفتر حزب "قلب تونس" در پایتخت تجمع کرده و شعار دادند: امروز نبیل از مرناقیه (محل بازداشت او) خارج می‌شود و به قرطاج (دفتر ریاست جمهوری) می‌رود.

اسامه الخلیفی، یکی از رهبران این حزب به خبرگزاری فرانسه گفت: خبر مسرت‌بخشی بود، مسؤولیت در غیاب او بسیار سخت بود، او خارج خواهد و با مردم گفت‌وگو کرده و برنامه‌های خود را برای آنها شرح خواهد داد.

روزنامه الصریح چاپ تونس به نقل از منابعی در کمپین انتخاباتی القروی نوشت: القروی در اولین اظهارنظر پس از آزادی خود ضمن تشکر از قاضی پرونده‌اش که انصاف را رعایت کرده، تاکید کرد، بر خلاف آنچه در برخی روزنامه‌ها نوشت شده‌ است، هرگز با جنبش النهضة وارد هیچ‌گونه ائتلاف و یا معامله سیاسی نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید