فناوری هایی که زندگی آینده ما را تغییر می‌دهند

کدخبر: ۳۰۷۰۶۲
اقتصاد نیوز:با شتاب کنونی فناوری طی یک دهه آینده شاهد تغییراتی گسترده در نحوه زندگی فردی، کاری و اجتماعی خواهیم بود که دامنه آن به درستی روشن نیست اما در این مطلب ۱۵ پیش بینی در مورد آینده ارائه شده که احتمالا محقق خواهند شد.
فناوری هایی که زندگی آینده ما را تغییر می‌دهند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، CCS Insight در رویداد سالیانه خود چندین پیش بینی در مورد آینده فناوری ارائه کرده از تاسیس ایستگاه دائمی روی ماه تا محصولات پیشرفته سامسونگ را شامل می شود. این پیش بینی ها عبارتند از:

۱. تا ۲۰۲۱ چالش تعصب آمیز بودن الگوریتم های هوش مصنوعی حل می شود.

۲. تا ۲۰۲۳ اخذ تست های روان سنجی از توسعه دهندگان نرم افزار متداول می شود.

۳. تا ۲۰۲۲ در یک رویداد ورزشی مهم هوش مصنوعی جای داور را خواهد گرفت.

۴. در ۲۰۲۰ اپل برند ویژه و جدیدی با نام «اپل پرایوسی» در زمینه حریم شخصی معرفی خواهد کرد.

۵. تا ۲۰۲۱ یکی از تیم های لیگ برتر انگلیس سیستم بلیط فروشی با فناوری شناسایی چهره راه می اندازد.

۶. در ۲۰۲۱ فناوری شناسایی دیپ فیک برای مقابله با محتوای جعلی ارائه می شود.

۷. در ۲۰۲۰ سامسونگ عینک هوشمند گلکسی گلسز را معرفی می کند.

۸. فشارهای زیست محیطی باعث می شود واقعیت مجازی جای ۲۰ درصد از سفرهای کاری را بگیرد.

۹. تا ۲۰۲۵ در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد خانوارها حیوان رباتیک خواهند داشت.

۱۰. تا ۲۰۲۷ رابط های مغز و کامپیوتر در دسترس کاربران عادی قرار خواهد گرفت.

۱۱. تا ۲۰۲۳ عدم تنوع در داده ها دستکم یکی از کمپانی های تولید کننده پوشیدنی های هوشمند را به خرید داده ها از کاربران وادار می کند.

۱۲. تا ۲۰۲۰ عرضه بیش از حد موبایل های 5G باعث کاهش قیمت این دستگاه ها می شود.

۱۳. در ۲۰۲۰ دستکم پنج اپراتور سرویسی برای بررسی سالیانه وضعیت سخت افزار و نرم افزار گوشی در اختیار کاربران قرار می دهند.

۱۴. در ۲۰۲۲ ظهور رقبای جدید نتفلیکس را به اتخاذ استراتژی های جدید مثل افزایش برنامه های ورزشی و موزیک وادار می کند.

۱۵. تا ۲۰۲۱ آمازون حداقل در یک بازار به ارائه خدمات 5G خواهد پرداخت.

۲۰۲۰ و دهه پس از آن

«مارینا کویچوا»، معاون پیش بینی CCS Insight در نطق مربوط به فناوری های دهه آینده موضوعات متنوعی را پوشش داد که شامل انتقال قدرت اقتصادی به بازارهای نوظهور، پیدایش شبکه نسل پنجم، واقعیت تعمیم یافته (XR) و هوش مصنوعی بود. این موارد در کنار هم به توسعه منازل، کارخانه ها و شهرهای هوشمند منجر می شوند اما در کنار آن نگرانی هایی در مورد نظارت گسترده دولت ها بر شهروندان هم وجود دارد.

پیش بینی در مورد آینده فناوری

به گفته وی تغییرات گسترده در رفتارهای زیست محیطی افراد و سازمان ها باعث می شود حجم قابل توجهی از سفرهای کاری کم شده و از طریق فناوری های واقعیت افزوده انجام شوند. کمپانی های تولید موبایل هم راهکارهایی را برای استفاده از عناصر سازگار با محیط زیست در محصولاتشان در پیش گرفته و اهمیت بیشتری برای بازیافت قائل می شوند.

در دهه گذشته درآمد ۱۰ کمپانی برتر فناوری دنیا از یک تریلیون دلار به ۱.۷ تریلیون دلار در ۲۰۱۹ رسیده که نشانگر قدرت فزاینده این شرکت ها است. کویچوا بر این باور است که دولت ها تلاش خود برای کنترل کمپانی های فناوری را بیشتر خواهند کرد و علاوه بر این با پیدایش مفهومی به نام «ملی گرایی فناوری» از این شرکت ها به عنوان ابزاری برای فشار بر کشورهای دیگر استفاده خواهند کرد. واضح ترین مثال در این زمینه جایگاه هواوی در نبرد تجاری و منازعات سیاسی بین چین و آمریکا است.

بر اساس این پیش بینی ها «ملی گرایی فناوری» باعث می شود در سال آینده ۹۵ درصد از محصولات هوشمند عرضه شده در چین به برندهای داخلی این کشور تعلق داشته باشند. از سوی دیگر فقدان آیفون 5G منجر به تقویت این باور شده که غرب دیگر منبع نوآوری نیست و همین دیدگاه کاربران را از برندهای غربی دور می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید