دبیر ستاد اربعین: تمام مرزها باز است

کدخبر: ۳۰۷۰۸۳
اقتصادنیوز : دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: تمام مرزها برای زائران اربعین باز است و پیش بینی های لازم نیز برای موارد ضروری انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،احمد محمدی فر در گفت وگویی تلویزیونی افزود: از ابتدای عملیات اربعین پیش بینی لازم اتوبوس در آنسوی مرز کرده بودیم و همچنین در چند روز گذشته گفت وگوهای مستمر با مقام های عراقی برای انتقال زائران ایرانی داشته ایم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در این زمینه یک هزار و 250 اتوبوس و 250 وسیله نقلیه دیگر آماده کردیم که به عراق منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: همگی زائرینی که امروز در مرز مانده بودند، منتقل شدند.

احمدی فر گفت: مشکلی که در ارتباط با حمل و نقل و معطلی زائران وجود دارد، عدم وجود زیرساخت های کافی، راه های مناسب و معبرهای شلوغی هست که در عراق با آن مواجه هستیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: امروز تعداد قابل توجهی اتوبوس به مرزهای مهران و خسروی و نیز مرزهای جنوبی مثل شلمچه منتقل کردیم که از معطلی زائران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به رغم اینکه زائران امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر شدند اما خوشبختانه کلیه آنها از مرزها به داخل عراق منتقل شدند.

احمدی فر همچنین گفت: زائران برای بازگشت سفرشان را مدیریت کنند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید