واکنش چین و روسیه به انفجار نفتکش ایرانی در نزدیکی عربستان

کدخبر: ۳۰۷۱۴۰
اقتصادنیوز؛ وزارت خارجه چین به انفجار در نفتکش ایرانی در دریای سرخ واکنش نشان داد و خواستار حفظ صلح در منطقه شد. دولت روسیه نیز در واکنش به حادثه برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ اعلام کرد هنوز برای تعیین مقصر زود است.
واکنش چین و روسیه به انفجار نفتکش ایرانی در نزدیکی عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به انفجار اخیر در نفتکش ایرانی واقع در دریای سرخ از همه طرف‌ها خواستار حفظ صلح و ثبات در منطقه شد.

در این ارتباط سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که این کشور امیدوار است تا همه طرف‌های مرتبط با حادثه تلاش خود را برای تقویت و حفظ حداکثر ثبات و صلح در منطقه به کار گیرند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین پس از اعلام خبر انفجار در یک نفتکش ایرانی واقع در دریای سرخ صورت می‌گیرد.

مسکو: هنوز برای تعیین مقصر در حادثه نفتکش ایرانی زود است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای به حادثه پیش‌آمده برای نفتکش ایرانی و گزارش‌هایی از انفجار در بدنه آن در آب‌های نزدیک عربستان سعودی، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه روسیه در این بیانیه گفت هنوز برای تعیین یک مقصر در حادثه نفتکش ایرانی بسیار زود است و باید منتظر نتایج تحقیقات بیشتر بود.

***

صبح امروز نفتکش ایرانی در دریای سرخ دچار حریق شد. بر اساس گزارش‌ها این نفتکش در ۶۰ مایلی از بندر جده عربستان دچار انفجار در بدنه شده است.

در حال حاضر کارشناسان فنی مستقر بر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال می دهند که این انفجار بر اثر اقدام تروریستی باشد.

هنوز مقامات رسمی در عربستان سعودی به حادثه انفجار در نفتکش ایرانی واکنش نشان نداده‌اند.

HP9x2Hi3gOpF

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران صبح امروز (جمعه) اعلام کرد نفتکش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفتکش در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت های ۵ و5:20 دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید