بهترین راهکار ها برای گوشی موبایل افتاده در آب

کدخبر: ۳۰۷۱۶۳
اقتصاد نیوز:گوشی آب خورده می تواند استرس زیادی را به صاحب آن وارد کند. در این مطلب نحوه نجات گوشی افتاده در آب را مشاهده می کنید.
بهترین راهکار ها برای گوشی موبایل افتاده در آب

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، در زمان خیس شدن گوشی اگر آن را روشن بگذارید، دچار مشکل خواهد شد. خاموش کردن گوشی بلافاصله پس از افتادن در آب ممکن است دستگاه شما را نجات دهد. خیلی مهم است که پس از خیس شدن گوشی، سریع عمل کنید چرا که آب و الکتریسیته نباید با هم برخورد داشته باشند. حتی یک دستگاه خیس شده نیز می تواند به شما شوک الکتریکی وارد کند.

آب می تواند به صفحه گوشی آسیب وارد کرده و وارد قاب های پشت صفحه و حتی حفره باتری شود. در همین راستا نباید اجازه دهید گوشی شما خیس باقی بماند.

از روشن کردن گوشی خودداری کنید؛ ابتدا باید بگذارید گوشی خشک شود، سپس برای اینکه از کار کردن دوباره آن اطمینان یابید، آن را روشن کنید.

گوشی را خاموش کنید

پس از افتادن گوشی در آب، اولین کاری که باید بکنید این است که آن را خاموش کنید. اگر گوشی شما دارای یک باتری جداشونده است، درب پشتی را برداشته و باتری را بیرون بیاورید. از اتلاف وقت جلوگیری کنید. چک کردن این که گوشی را روشن نگه دارید تا ببینید که کار می کند یا نه، فقط شرایط را بدتر می کند.

هر جایی که قرار دارید، یک سطح صاف و خشک را پیدا کنید. خوشبختانه گوشی ها و تبلت های جدید، به راحتی باز نمی شوند وگرنه پس از هربار افتادن در آب، به راحتی آسیب می دیدند.

بدون در نظر گرفتن باتری، دو آیتم وجود دارد که می توانید جدا کنید:

سیم کارت:‌ سریعا آن را درآورده و با حوله و یا دستمال کاغذی خشک کنید.

کارت حافظه: سریعا آن را درآورده و با حوله و یا دستمال کاغذی خشک کنید.

خشک کردن گوشی خیس شده

هر قسمت جداشدنی از گوشی مانند سیم کارت و یا حافظه را باید سریعا جدا کنید. مطمئن شوید که تمامی قطرات آب کناره های صفحه، به طور کامل خارج شده است. باید تمام فضای خارجی گوشی را خشک کنید.

باز کردن گوشی یا تبلت کار خطرناکی است، چرا که باعث می شود رطوبت به بورد اصلی و سایر قطعات گوشی راه پیدا کند.

راه های خارج کردن آب از گوشی آب خورده

داخل تلفن های هوشمند و یا تبلت ها، پردازنده ها و بوردهای مختلف قرار دارند و آب می تواند به راحتی وارد آن ها شده و به آن ها آسیب بزند، پس لازم است پردازنده ها، بوردهای جریان و سیم های داخلی را خشک کنید.

نجات گوشی افتاده در آب با سطوح گرم

ممکن است گذاشتن دستگاه روی یک سطح گرم برای خشک کردن، ساعت ها وقت شما را بگیرد؛ حتی یک روز کامل!

نجات گوشی افتاده در آب با ظرف پر از برنج

شاید یک ظرف پر از برنج خام و خشک، موفق ترین روش برای خشک کردن گوشی و یا تبلت خیس شده باشد. دستگاه را طوری داخل ظرف بگذارید که از هر طرف به اندازه یک اینچ توسط برنج پوشیده شده باشد.

نجات گوشی افتاده در آب با سیلیکا ژل

گوشی و یا تبلت خود را داخل جعبه ای پر از کیسه های سیلیکا ژل بگذارید. تمامی سطح خارجی گوشی را بپوشاند و بگذارید یک شب آنجا بماند.

نجات گوشی افتاده در آب با الکل خالص

آخرین پیشنهاد ما که ثابت شده است، استفاده از الکل خالص است. بدین شکل که گوشی را در الکل خالص غوطه ور کنید؛ الکل جانشین آب موجود درون گوشی می شود، سپس گوشی را از الکل خارج کرده و بگذارید تا الکل سریعا بپرد.

اگر هیچکدام از این روش ها کارساز نبود، به مراکز تعمیر تلفن خود مراجعه کنید.

این روش ها تنها برای مقابله با خیس شدن به‌کار می آیند، پس به هیچ وجه نگذارید گوشی یا تبلتتان خیس شود چرا که هر خیس شدنی ممکن است آسیب زننده باشد. به این نکته توجه کنید که این روش ها تنها پتانسیل خشک کردن را دارند و نمی توانند روش قطعی باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید